torsdag 4 december 2014

Julklappstips

God Morgon stjärnskott! Slutar strax mitt 1/4 nattskift så ska strax sticka hem och dra täcket över huvudet. Ska bara slänga in ett inlägg som jag skrivit inatt, only for you my friends!

Julen närmar ju sig med stormsteg och det är ju dags för de flesta att inhandla nån klapp åt sina nära och kära. För mig egen del börjar jag ha alla klappar färdigt.
I vår familj har vi slopat presenterna mellan oss vuxna eftersom det ofta annars bara blir en hel förmögenhet man sätter på prylar som man inte behöver, eller oxo blir det att man önskar sig något och får det. Då är det ju lika bra man köper det själv eftersom det inte blir direkt någon överraskning, tycker jag. Dock köper vi nog julklappar åt barnen.
Dessutom bestämde jag och Viktor att vi oxo skippar julklappar åt varandra eftersom vi har köpt hus och det får räcka som julklapp detta år. 
Men tänkte iallafall dela med mig några tips åt er ifall det är nån där ute som har ide´torka! 


1. Parfym - parfymer får man sällan för många av, och alla behöver det. Man vill ju dofta gott mellan varven lixom.

2. Fotokalender - alla behöver ju en kalender, och vad är inte då trevligare än att se kända ansikten varje dag istället för Snellmans, Sunds eller Riskas foton varje månad.. 

3. Presentkort - till klädbutik eller till massage eller någon annan behandling som får en att må bra. Något som ofta uppskattas men sällan köps till sig själv. 

4. Doftljus - får man aldrig för många av. Höjer mysfaktorn upp till skyarna och sprider värme, doft och ljus i dessa mörka tider. 

5. Tidningsprenumeration - Nåt som man oxo sällan köper till sig själv. En present som varar lite längre så att säga, vardagslyx som dimper ner i postlådan.

6. Compressions sockor - passar ung som gammal och enligt mig behöver alla dem oavsett om man tränar eller ej. De förbättrar blodets flöde och kan därmed undvika blodpropp, och minskar svullnad i fötter och benen. 

7. Hemmagjort/DIY - Allt behöver inte kosta massa slantar! Baka något gott bröd, gör en god sylt, konfekter, senap, smör, mysli, you name it. Eller pyssla ihop en fin dörrkrans, måla en tavla, sticka sockor, virka en pannlapp. Något man gjort själv har i sig mer värde tycker jag eftersom man satt både tid, energi och det finns en tanke bakom julklappen!

Inga kommentarer: