söndag 28 december 2014

2014 - årsresumé

Ska göra en liten sammanfattning av året som gått. Shiet så mycket roligt har hänt. Vilken tur man har bloggen för att färska upp minnet. (skulle vara bra att skriva en privat dagbok varje vecka också för att få med mera privata saker men det blir att jag skriver så himla sällan i den).

Januari - tränade mycket redan då, drog mycket spinningpass och Emilia började joina mej i styrketräningen. Bodde i min lägenhet med Viktor (som jag då varit tsm med i ett år) och jobbade på Luna Familjecenter.

Februari - i mitten av månaden böt jag arbete och började på Lagmansgården som nattvakt. Åkte till Luleå med Viktor, Malena och Kim för att hälsa på Viktors syster med familj.

Mars - Blev förälskad och beroende av jordnötssmör! En burk räckte några dagar. Denhär månaden åkte jag också till Vasa med Niina och Linda på Bikini Fitness camp som systrarna Back ordnade. Efter det bestämde jag mig för att faktiskt börja med Bikini fitness inom snar framtid.
Mars - Var full av energi, gillade mitt arbete och livet som rullade på. Drog till Purmo med Viktor för att gå Utterleden (inte hela rutten thank God!). Min mamma gifte sig också med sin Kaj, ett underbart bröllop och jag är så glad för att de gifte sig. Började tro på äkta kärlek lite mer.
 April - njöt av livets goda stunder. Mycket mat, och framförallt god mat. När jag ser tillbaka tycker jag att det var något gott varje dag. Började läsa mycket om styrketräning, gjorde upp mitt eget träningsschema som jag och Emilia tränade efter. Vi gjorde nytt schema cirka var sjätte vecka.
 Maj - Några av oss tjejkompisar samlades vid Jennis och åt vappenbrunch utomhus, en minnesvärd dag. Upptäckte också MyProteins hemsida och började beställa hem kosttillskott därifrån. Bra kvalite och relativt billiga tillskott. Hade även en viss besatthet av min protein mug cake till frukost, vaaarje morgon blev det en kaka. Det är faktiskt den godaste frukosten efter hotellfrulle!
 Juni - var så mycket som möjligt vid villan och ute på sjön. Grillade massor vid villan och hos syrrornas, och kände att jag måste sola bara för att solen var framme. Flippade några gånger på alla bromsar som ville bita en i kycklingbenen. Gillade formen jag hade då även om jag hade lite extra kg på mig (på bilden ser jag dock helt trimmad ut tycker jag). Jag kände mig stark och köttig. Firade midsommaren vid systers villa med hela familjen, sjukt härlig dag med bastu, sim, mat, massa godis. Hade dock vinterjacka på mig på kvällen eftersom det var så kallt!
Juli - Jobbade nästan hela jeppisdagarna men mej inget emot. Deltog i Jeppis Pride festivalen och kände mig regnbågig. Åkte till Purmo loppisrace med Viktor och systerbarnen Milton och Colin. En superhet sommardag, svetten rann hela tiden och jag duschade två till tre gånger varje dag. I Juli fick jag också bekräftat helt säkert att jag sluppit med i Team Trifinity för att satsa på Bikini fitness. En underbart nervös och härlig känsla! Fick mitt första tränings- och kostschema, började med offseason program, mycket mat och mycket träning.
Augusti - Njöt av solens strålar men längtade till kyligare väder (jag gillar vintern och våren mer helt klart). Började poseringsträna med Emilia sådär smått, beställde också hem poseringsskor. Och så åkte vi till Vasa på Team Trifinity teamträff. Fick mitt andra kost- och trän.schema, hade många träningspass och väldigt mycket mat på mitt kostschema, kände mig som en valross mest varje dag.
September - åkte vi till Ruka för att vandra en helg. Vi hade vädret på vår sida så vi vandrade två dagar. Badade bastu, åt tacos (hade förövrigt något sjukt cravings på tortilla/tacos i flera veckor! Varje cheatmeal blev en taco variant!). Lag min lägenhet till försäljning privat och började spana efter ett hus i Larsmo tillsammans med Viktor.
 
 Oktober - Förvånades av den energifyllda färggranna naturen. Tränade många rump-pump pass utomhus. Åkte till Lathis med Viktor, Emilia och Björn för att se på Nordic Fitness Expo, där våra tränare Sara och Camilla Back tävlade. Träffade också Michelle Lewin och blev starstrucked.
November - Hade enormt med julfeelis. Började spela julmusik och började älska kanel. Byggde pepparkakshus och väntade på snön. Hittade ett parhus och vi slog till och köpte det. Flyttade från min lägenhet som blev såld. 3 dagars intensiv packande och flyttande av tusen lådor och möbler. Jag flyttade hem till mamma&Kajs och Viktor till sina föräldrar. Började planera inredningen i det nya hemmet.
Började dra ner på kcal-intaget på kostschemat och jag var hungrig, ofta.Var också sjukt trött mestadels av tiden och väldigt stressad.
December - Fyllde 24 år på Luciadagen. Kände mig fortfarande ung med lite mer rynkig. Stressen lättade efter flytten och energin började komma tillbaka i sakta mak. Snön kom och julen kom som tillbringades med familjen. På lillajul bjöds vi på julmat hos systers som hade dukat så fint. På Juldagen samlades vi hela shacket kompisar och firade juldagen i Sundby med pizzabuffe (jag med min matlåda) och massa chips och godis (jag med några Läkerol-pastiller). Ökade kcal-intaget för att inte gå ner i vikt för snabbt, men fortsatte med samma mängd träningspass.

Året som gått har varit givande, lärorikt och glädjefyllt. Inga tunga motsättningar eller jobbiga händelser som tur. Känner mig tacksam och lyckligt lottad för att jag har just det liv jag har och att vara omringad och älskad av en underbar pojkvän, familj och vänner, hälsan är i behåll och ekonomin rullar på. Känner mig välsignad.

Inga kommentarer: