tisdag 2 december 2014

Christmas is coming



Hejdär tomtenissar! Min sista dag innan 4 nätter i jobbet.. Jag känner lite sådär ångest inför 4 nätter. 3 går bra men 4 börjar kännas lite väl tufft fö min kropp. Men har ju varit fyra på raken flera gånger tidigare så vad ska jag inte orka denna gång oxå. Vet bara att jag kommer vara lite zombie i slutet av veckan. Ska försöka njuta extra mycket av denna dag istället nu. 
Cardio 2/3 är gjord från morgonen, senare väntas ett axel och tricepspass innan det blir kalas hos min syster. Hennes twins har just fyllt 4 år! Så stora de håller på att bli! Snart får de nästan börja komma till mosters och läsa läxor och dricka saft. 

Vart ha snön lämnat annars? Det måste ju finnas snö på julafton.. Men med denhär farten blir det nog högst bara slask.
Och ja, inte att förglömma, min födelsedag närmar sig!! Den näst bästa dagen på året (efter julafton)! Jihu! Endast 12 dagar kvar.. Dock jobbar jag då oxo så sover bort halva födisen.. Och dessutom får jag ju inte äta nån tårta (oh lord). Nej men det gör inget.. Det är ju inte tårtan som gör födelsedagen, det är ju att bli uppvaktad och få umgås med nära och kära! 
På min önskelista finns bland annat en ghd-plattång, Hugo boss parfym, pengar till frissa eller träningskläder, eller jaa vad som helst åt mig själv. Egentligen behöver man inget men vill gärna ha lite allt. 

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Hej Sabina! Sku du kuna berätta va gör du om du har gjort cardio? E du ute o springer/går spinning eller va gör man. Själv brukar ja gå en timme typ 6km. E de för lite om man tränar som du gör? :)

Sabina sa...

Hej Kajsa! :)
våra Cardio varierar lite från schema till schema, men vi har allt från att vara på crosstrainern (då med olika motstånd, inte samma hela tiden), på löpbandet/joggar/springer, eller göra benövningar utan vikt (squat, utfall,bakåtspark, raka mark osv), eller oxå stå och trampa på steppern. Att vara ute å gå en timme/6km är ju jättebra! Vi kommer troligtvis oxå ha promenader sen när vi får mera Cardio.. Men för att det inte ska bli för ensidigt och för att på samma gång stärka benmuskulaturen så har vi varierande cardios! :)