söndag 14 december 2014

Birthdaaay

Då var den bästa dagen på året snart slut.. pratar förstås om min födelsedag! Fick stiga upp till sång och paket på hög! Fick massa fina saker som jag ska visa er sen.
Har firat den med Viktor, mamma & Kaj, god mat, glögg och julmusik. En riktigt skön hemmakväll innan sista natten i jobbet.
Man märker att man börjar bli äldre när man njuter till fullu av att sitta med nära och kära och umgås och få något gott att äta. Inte längre som när man var 18 och man skulle vingla fram i femtielva centimeters klackisar, fixade sminket och håret i hundra timmar... jaa och inte att förglömma den eeeviga klädprovningen (thank god att man inte springer på krogen längre)! Tur man växer upp och värderar annat nu (fast det var väldigt roliga tider förr oxo!). Man är helt enkelt i ett annat livsskede nu.


Egen klyftpotatis, mört nötkött, pepparsås, brysselkål, sallad, vitlöksbatong och lite röksoppa till förrätt. It was good!

Jag är nöjd med dagen trots att jag sov halva dagen och hamnar nu jobba. Men ska fira mer på måndag då jag ska ha kaffekalas för familjen.. så det är inte slut på firandet riktigt än!

OCH på tal om min födelsedag så har det ju också varit lucia (alla ba "nehee på sant").. så måste jag rekommendera er att kolla på Carro s blogg! Hon blev vald till årets Blogg-Lucia och har gjort en film då hon lussar. Älskar hennes blogg! Så himla rolig, cool och jordnära!

Inga kommentarer: