tisdag 9 december 2014

A great new week

Härliga lediga dag! Ska inte berätta så mycket om dagen ännu eftersom jag kommer göra ett EFIT (ett foto i timmen) av denna dag, bara ja minns att fota det hela dagen. 

Hursomhaver lyser solen fortfarande med sin frånvaro och snön verkar dissa oss helt och hållet. Men julfeelisen håller nog i sig ännu eftersom alla pyntat så fint i alla fönster och på gårdar. 

I söndags blev Viktor och jag bjuden på julmiddag till hans föräldrar. Jag valde såklart att satsa mitt valfria mål på det, och det var så värt det! Hans mamma hade gjort morotssoppa till förrätt (sjuuuukt gott!) och till varmrätt bjöds det på mör nötstek, gravad lax, grönsaksgratäng och mycket mer!julmat är de bästa som finnnnnssss! Njöt till tusen! Till efterrätt hade hon gjort havtornsmousse, men som jag fick stå över. Men det gjorde inget, jag var så mätt och belåten av all mat. 
Veckans dilemma är nu bara att fundera ut vem jag ska få att laga ihop julmat till nästa helg ;)

Fick också påbörja denna vecka med en morgonvikt på under det jag startade från för 5 månader sedan! Vilket går helt åt rätt håll, vikten i sakta säker fart neråt. Blev så nöjd över mig själv! Nu är det bara att fortsätta kriga på!

2 kommentarer:

Daniela sa...

va kul att de går bra me vikten!! :D min (eller jag) e trööög

Sabina sa...

Ja de e verkligen en motivationshöjare att de går åt rätt håll! :) Kriga på bara, de kommer gå så bra för dej ska du se, de ja säker på! :)