fredag 12 december 2014

Coconut oil - the magic oil

De flesta vet ju redan om att det finns något som heter Kokos olja och att det är bra för hälsan. Men tänkte ändå länka till en blogg som jag kom in på då jag skulle läsa lite mer om kokos oljans hälsoeffekter.. Nämligen bloggen morotsliv , Hon har skrivit väldigt utförligt och enkelt att förstå, allt om kokosoljan. Så ifall ni vill veta mer om vad kokos oljan är bra för så rekommenderar jag att ni kika in på hennes inlägg om detta! Väldigt intressant och lärorikt!


Själv har jag ofta kokosolja in på mitt kostschema, dessutom brukar jag använda kokosoljan på hårtopparna både när det är kallt ute och när det är riktigt varmt för att skydda håret. Jag brukar oxo använda oljan till att smörja in kroppen med den. Den kladdar inte, är mjuk och doftar ju så gott! 
Eller så kan ni göra som min teammate Daniela och blanda kokosolja i kaffet som tydligen är en awesome mix!

Inga kommentarer: