lördag 27 december 2014

C h r i s t m a s

Nåja, julen har kommit och nästan gått. Har haft riktigt tur med arbetslistan under jul så har varit ledig från måndagen tills idag, ikväll börjar jag vaka igen. Känns helt ok, har hunnit med massor, inklusive ta alldeeeles lugnt. 
Julafton blev enligt vår traditionella jul. På julaftonsmorgonen började jag med ett träningspass i ett smockfullt gym! Därefter fixade vi oss och åkte till min pappas på jullunch, sen raka spåret till Julkyrkan där vi fick andas in lite lugn och harmoni. Så fort prästen var klar med sin predikan lag vi plattan i mattan och snabbt hem för att se på Kalle Ankas jul- varje år lika bra! Under programmet avnjöt jag några bitar chokladkonfekt, smakade som himmelriket i munnen så kunde inte vara fullt koncentrerad på Kalle Anka, chokladen tog all uppmärksamhet. 
Mot kvällskvisten droppade familjen och släktingar hit till mammas där vi åt den godaste julmaten. Ett komplett julbord av alla slag. Maten skulle ha räckt till åtminstone 50pers så ni kan ana att det fanns nog inget som saknades på det bordet. Lucky me åt jag mitt fuskmål men som var i magen på nolltid. Knasit hur något som man väntar på hur länge som helst är över så snabbt! 

Slutligen kom tomten och delade ut säckar med paket, alla barn och vuxna nöjda och glada. Så, en helt perfekt jul må jag säga! 

Nu är jag redo för ett nytt åt med MASSA nya spännande saker på kommande!! Jag har på känn detta kommer blir ett riktigt awesome nytt år. Några nyårslöften kommer jag däremot inte att avge, dels för att man sällan håller dem och dels för att jag inte känner jag måste ändra på-, sluta med eller börja med något. Nöjd med livet just nu! Go with the flow! :)

Julgodisbuffe'n.. *drägel*
julmat är för mig den godste maten man kan få, och kom på den brillianta iden att frysa ner en låda julmat till mig så jag får njuta av den en gång till! Haha, blev helt överraskad av mig själv och löjligt glad då jag kom på det när jag suckade över att det nu är ett år tills nästa gång.
Kaffe har minsann blivit drucken i soffan, riktig kvalitetstid! 

Inga kommentarer: