tisdag 9 december 2014

EFIT

Hej alla riskorn! Idag tog jag uppdraget att göra EFIT, altså ett-foto-i-timmen för att ni ska få se hur mitt glamurösa liv kan se ut en vanlig tisdag. Valde att göra det på en ledig dag för annars skulle ni bara få se en sov-bild, jobb-bild och tränings-bild.. vilket vore lite tråkigt för er.
Klockan ringde lite före 8, kände mig utvilad men lite tung i huvudet. Hällde i mig mina aminosyror och hoppade i träningskläderna. Skutsade mamma till jobbet och jag drog till gymmet för morgoncardio.
Efter 45 svettiga svidande minuter skrek min mage efter morgonmål, så hoppade snabbt i duschen och styrde kosan hemåt igen. Skakig i kroppen men nöjd i knoppen!
Väl hemma slängde jag ihop min underbara frukost bestående av gröt med kanel, pepparkakskrydda och Walden Farms chokosås samt ett gäng ägg och kaffe.. och vatten och vitaminer förstos. Avnjöt frullen samtidigt som jag scrollade igenom favoritbloggarna och instagram. Frukost efter träning är helt klart den skönaste stunden på dagen!
Efteråt började jag messa med Malena som oxo var ledig idag. Hakade på hennes planer för shopping i kokkola, så hon hämtade upp mig vid 12 tiden. Vi strosade omkring i kokkolas butiker och andades in Blossoms härliga dofter samt konstaterade att Seppälä har den absolut dåligaste julmusiken.
Jag tog en matpaus sålänge Malena provade byxor vid JC. Have to fuel my body to make some gainzzzz...
Provade lite kläder varvat med att fota progress bilder .. just to check out if there is any muscles
Nästa matpaus blev vid Hesburger där jag drack en kaffe och åt mitt tredje mål. NEJ såklart inte hesburgers mat.. drog fram min kära matlåda och hoppades på att Hesburgers försäljaren trodde att jag skulle värma mat till en baby och inte ha med egen mat till ett matställe. Fick dock en liten sned blick av honom när han såg att jag inte hade någon bebis, jag klämde fram ett fejk charm-smile tillbaka. Det gick vägen!
Hemkommen vid 16:30 tiden. Ställde mig i köket och började tillreda mat till mamma och hennes man för att överraska dem. Fixade ihop den goda morotssoppan som jag åt i söndags hos Viktors föräldrar. Mamma och Kaj blev glada och soppan fick väl godkänt!
Medan de åt soppa högg jag in i mitt fjärde mål för att få lite krafter för kommande styrkepass. Drog på mig träningskläderna och hinkade in lite aminosyror igen.
Försökte mig på en balett-pose men insåg snabbt varför jag inte dansar balett.. balans i denna kvinnas kropp exsisterar inte.. Anstängd till tusen och kramp i benen bara för att ta ett snabbt foto
Viktor hämtade upp mig och vi körde till gymmet där jag tränade axlar, triceps, bröst och mage med Emilia. Great pump in that shoulders.. men tricepsövningarna blev lidande eftersom båda maskinerna jag skulle superseta med blev hela tiden upptagna. Så dålig kontakt i triceps idag..
Nöjd ändå efter passet! Emilia och jag satte oss ner och gulfsade i oss vårt post-workoutmeal innan dusch-time igen.
Kom hem, drog på mig myskläderna och avnjöt middagen (5:e målet) medan jag bläddrade igenom ÖT.. not too bad.

Resten av kvällen kommer denna kropp ligga på soffan, slötitta tv och sen inta dagens sista mål mat. Ca kl.23 välkomnar jag John Blund och hoppas på en bra skönhetssömn för att orka med morgondagen! :)

Så kan en vanlig dag se ut för mig, och jag klagar icke. I like it this way!

2 kommentarer:

Pamela sa...

Åhå va du hann me myki på din lediga dag, så kul me EFIT-inlägg:) å wow va du ha gjort grymma resultat med träningen, du kommer nog att gå långt i tävlingarna! Dessutom har du sån positiv utstrålning så domarna kommer att smälta :D

Sabina sa...

Aa ja hann faktiskt med en hel del.. Tur det för ibland när jag är ledig kan dagens enda program vara träningen haha. OJ tusentack! Så GLAd jag blir! Du gjorde nyss min dag! :) hoppas du har en bra fortsatt vecka! :)