fredag 12 december 2014

home sweet home

Det är inte bara min födelsedag som närmar sig med stormsteg (på LÖRDAG!! bara ett dygn tills!! *happyface*).. och inte heller bara julen utan FLYTTEN till vårt hus!
Det är lixom så mycket som händer nu hela tiden att man glömmer bort lite varför jag bor hos mamma&Kaj´s nu. Första veckan efter flytten från lägenheten kändes lite knasig på samma gång som det var väldigt skönt (har varit rätt stressad på sistone pga allt med flytten) och att bo hemhemma föll ganska naturligt. Men jag kunde inte riktigt förstå varför jag flyttade hem igen (studerar jag igen? ägde jag inte en lägenhet? har jag ingenstans att bo? är jag pank? har jag hemlängtan?), huvudet fattade inte riktigt att vi faktiskt har köpt hus när man mittiallt bor hem-hemma igen.

Nu är det bara 3-4 veckor tills jag och Viktor får flytta in. Så vi har börjat göra lite inköpslista på grejjer som behövs! Därför ska ni få tjuvtitta lite på vår lista!


En hel del både stora som små saker ska inskaffas! Det svåraste är bara att hitta just det perfekta.. t ex matbord är grymt svårt att hitta ett tillräckligt stort, hållbart, vitt och rätt stil. Samma med soffor.. har hittat flera fina soffor men de bör ju vara bekväma oxo. Dock har jag ju en del möbler från förr men en del ska kasseras (vill inte längre ha några möbler i trä/brun färgat) men en del (det som går i vitt, grått och svart) får följa med in till nya huset.
Det ska bli så roligt att få åka särskilt till Ikea och handla.. måste bara se till så att Viktor har sitt bankkort i skick tills det ;)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Masku har myki möbler i New england stil. :) stemma har lite också.

Sabina sa...

Ahaa Maskus utbud har vi faktiskt inte kollat in! :) Så det ska vi göra då! Stemma hade rätt dåligt nujust på det vi söker.