lördag 20 december 2014

Back warm-up

Hej där kära gullefjun! Snön har verkligen dimpt ner and i löv it! (inte dock att skrapa bilrutorna varenda gång man ska nånstans). Men hej, snön för verkligen med sig energi och julkänsla! Nu har jag cirka 9 timmar kvar i jobb och därefter julledigt! Amen. 

Idag har jag haft vilodag från träningen och har verkligen inte gjort någon sexuell nytta idag. Dagens typ ända saldo förutom jobb, är en snölykta. Imorgon har jag däremot mer på schemat, efter att jag vaknat.

På tal om träningen så får jag nytt schema imorgon!! Kostschemat fick jag redan i igår och vi kommer fortsätta med nästan samma schema som det schema jag haft i fyra veckor. Det funkar bra, maten är god och vikten har varit bra. Så bara bra att fortsätta med det. Men imorgon får jag mitt nya träningschema! Så spännande! Kulast är att se vad jag har för axel och ben övningar- mina favoriter just nu! Fast har fått riktigt en kick att träna ryggen också, vet inte om det beror på att jag tycker den har kanske utvecklats lite mer de senaste veckorna, så hittar mycket bättre kontakt nuförtiden vilket är underbart!

Innan jag börjar träna ryggen brukar jag värma upp den med 4 set i en Kinesis-maskin.(överlag är jag rätt dålig på att värma upp ordentligt innan jag börjar träna..måste bli bättre på det! ) Viktigt att värma upp så man inte skadar sig, dessutom får man bättre träning om musklerna är tillräckligt varma då man kör igång.
 Tillbaka till ryggen: Sätter kabelbanden i kors och börjar framför kroppen och drar armarna utåt, och för sedan tillbaka till utgångsposition. Älskar denhär övningen men har inte haft den på mitt schema, så därför brukar jag värma upp med den så jag får göra den iallafall. Märker oxo att jag fått en starkare rygg eftersom jag nu kan värma upp med den vikt jag för ca 6 månader sedan tränade med. Tummen upp!


Imorgon kör jag veckans sista cardiopass, crosstrainern i 45 minuter!

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Sexuell nytta"? :D Är det autokorrekt som spökar elr ska det faktiskt stå så? ^^

Daniela sa...

haha nee va kul! ja sa å "sexuell skillna/nytta/blabla" när ja bodd i jeppis å umgicks fö myki me kokkola-pedesibor :D

Sabina sa...

Haha nej det är så sorgligt men sant att det faktiskt är rätt skrivet :D hihi vet faktiskt inte varifrån jag har fått det uttrycket?