fredag 30 januari 2015

You have to get up every morning and tell yourself "I can do this!"

Hallå där fiskbitar! 
Dagen började med 2/3 morgoncardion för den här veckan, dock efter en välbehövlig sovmorgon, så det blev vid det senare laget (dvs väldigt sent). Men måste sova ut på morgonen den dagen då jag börjar vaka igen för att inte de vakna timmarna ska överstiga 24 timmar... tanken på att jag nästa gång ska slänga huvudet på kudden är imorgon mårn klockan 9 tar kål på mig, så därför ignorerar jag den tanken och försöker njuta av dagen nu, på ett lugnt trevligt sätt. Har idag handlat färdigt för hela nästa veckan, bunkrade upp med en hel hop av fisk och kyckling, dvs det blev inte den billigaste shoppingturen idag, men nu behöver jag inte handla nästa vecka. 

Har nyss foodpreppat färdigt för resten av veckan. Fisk, fisk, fisk, kyckling, kyckling, och linser och bönor på det. Och ja, kokt potatis(!!!), knasit hur jag förr avskydde potatis, och nu är de mina favoriter efter mina havregryn på morgonen.
Energin har funnits tillgänglig mycket bättre än förra veckan och alla träningspass har blivit riktigt bra utförda. Försöker intala mig att jag har lika mycke kolhydrater och energi som förr, jag tänker att alla bönor och linser (som innehåller väldigt lite kolisar) är en annan variant av ris och potatis (som innehåller mycket av de älskade kolisarna), och tycker jag får lurat mig själv ganska bra.
 Humöret har också varit balanserat, inga jätte energikickar men inte heller några energidippar. Men energin behövs ännu för 1 återstående cardiopass och 1 styrkepass, well det ska jag nog få att funka utan större problem. 

Ikväll nalkas födelsedagskalas innan jobb. Och så ska jag smätta i lite hårfärg så min förskräckliga utväxt försvinner. 
Have a lovely dayyyyyy! 
Min älskade hylla i kylskåpet med alla smaksättare man behöver för att överleva under diet. 

Inga kommentarer: