måndag 26 januari 2015

Monday- 12 weeks out

Min måndag då, hur har den sett ut? Jo sov halvdåligt till ca kl.14.30 och steg på vågen. Vikten hade gått ner sedan förra veckan trots att Sara lag till lite kolhydrater och fetter på mitt schema. Eftersom jag hade rasat med -0,8kg på 3 dagar så blev det en lite väl snabb nedgång. Så trots att jag fick mer mat och ändå går ner, men med lite jämnare takt verkar ju bra. Dessutom behöver jag nu inte vara jättehungrig med det nya schemat och energin finns,  bara jag fått min sömn på åtm 6 timmar och uppåt. Helst 9 timmar bör det vara för att jag ska vara på topp! Men det borde jag ju börja få nu efter jag byter jobb. 

Drog sen och veckohandlade i raserfart, och sen till gymmet för ett helkroppspass. Därefter drog jag ett pass på gymmet (där jag intruerade, visade teknik och tog tid- ingen extra träning här! i need my energy).! Men en riktigt bra egen träning fick jag till, och speciellt ryggen fick jag sjukt bra muskelkontakt med,. älskar när man känner att "yep.. jaa såhär ska det kännas.. heelt rätt.. nu kör vi!"


När jag kom hem vid 20 tiden och slog mig ned med en matlåda såg jag att min älskade pojkvän hämtat soffan och våra två fåtöljer från kokkola! Dessutom skruvat ihop dem och lagt dem på plats! Åhhh.. blev så glad, glad för att jag inte behövde lägga tid eller energi på att hämta dem. Det gjorde min dag. De nya möblerna passade utmärkt och jag konstaterade till Viktor att vi är sjuhelsikes bra på att shoppa snabbt och välja rätt prylar! 
Strax därefter körde vi efter lite grejs som vi ännu hade i garaget och sedan var det bara att styra kosan mot jobbet. 


Sitter nu och smuttar på Kulta katriina blaskkaffe och försökte lyxa till det med lite kardemumma men smakar rapavatten ändå. Längtar tills jag får dricka kaffe i mitt nya arbete, där kommer vi nämligen ha ett bra utbud på koffein med bra kvalite! ah that´s great! 
Nu ska jag nöta av mina återstående 9 timmar i jobb innan det nalkas att få bädda ner sig i sängen. 

Inga kommentarer: