måndag 26 januari 2015

Progress pictures

Såå, fick en kommentar om jag kunde visa lite progress-bilder. Såklart ska ni få det! Men har omformaterat datorn ett par gånger, så bilder att jämföra med var svåra att hitta. 
Men här kommer något iallafall. Vi börjar med en progress på minibiccen (trots att bicepsen inte läggs så hårt i fokus när man tränar inför bikini fitness, men bicepsen är ju något som man oftar börjar flexa för att se om man har några muskler). 

Första bilden från sommaren 2012. Åt vad jag ville, mest massa gott i form av socker, skräpmat och alkohol. Smal och klen, tränade mest att springa samt var på olika ledda pass. 

Andra bilden från sommaren 2013. Började få lite mer fett och liiite mer muskler på mig. Åt massor, mer ordentlig mat men även massa godis, tränade både cardio och gym. 
Nu, vintern 2015. Strikt kostschema, styrketräning och lite cardio nu den senaste tiden.
1,5 års skillnad mellan dessa bilder nedan (sommar 2013- nu). Ja Rom byggdes inte på en dag. Att bygga muskler tar tid så man behöver tålamod.. Och bilder kan förvränga samtidigt som de kan framhäva, så kan vara svårt för andra att se skillnad bara genom nån bild, men jag känner verkligen skillnaden. Minns så bra då jag tog den vänstra bilden, hade en större fettprocent där och mindre muskler, men nöjd och glad, dock troligtvis också bättre kondition. Nu är jag starkare, uthålligare och med mindre fett och mer muskler. Relativt samma kroppsvikt.
Den vänstra bilden är en av de första formbilderna sedan jag började med Team Trifinity. Körde igång med kost- och träningsschema för att bygga muskler, så mellan dessa bilder har det varit några månader med mer fett än den första, men som nu har börjat droppa av igen. 
Jag tränar för att jag mår bra av det, älskar att utmana mig själv och för att jag gillar min kropp, inte för att jag ogillar den. Det har jag aldrig gjort. Därför är det viktigt för de som börjar med body building, att de gör det för att de tycker om sin kropp. Inte för att man avskyr den, eftersom det ökar nog risken för att man ska få störningar angående tankesättet för träningen eller kosten. Och att hålla på med body building handlar inte bara om fysiken utan också om psyket.


Strive for progress, not perfection! 

Inga kommentarer: