lördag 10 januari 2015

Protein - delish

Idag avnjöt jag mitt fuskmål, det blev lite egengjord pizza med bland annat älgkött, lax, ruccola och vitlök på. Smakade himmelskt gott i min mun! Men åt sådär lätt och kunde hålla mig från att vräka i mig. Ska jag vara riktigt ärlig kände jag mig inte på närheten till en mättnadskänsla heller, men vilket var bra. 
För att lyxa till mitt ena mellamål så gjorde jag en vitchokladpannkaka med hallonsorbe. Använde mig av 150gram äggvitor som jag vispade, duttade i lite vaniljpulver (inte vaniljsocker, utan samma som innehållet i vaniljstänger!) och lag till en halv skopa proteinpulver med smak av vitchoklad. Rörde sedan ihop det till en smet,och satte till lite bakpulver, sedan in i micro på nån minut. Mixade sedan 100gram frusna hallon tillsammans med lite vatten så att det blev sorbe. Lag sorben på den varma pannkakan och lag några droppar Walden Farms sirap på! Man skulle också kunna mixa i en halv banan, havregryn eller keso ifall man vill få den lite "matigare"!

Men hallåååå vad gott och lyxit det var! Var riktit nöjd efter det eftersom det kändes som om jag fick en riktig efterrätt! Den ska absolut göras fler gånger! Egentligen skulle jag kunna göra den varje dag eftersom jag har exakt dehär ingredienserna i mitt dagliga schema, men då skulle jag kanske vara tvungen att äta halva på morgonen och halva efter träningen vilket skulle blir lite prackot eftersom den bör vara lite varm och sorben kall. 

Testade att räkna ut vad en sånhär godbit faller på för näringsinnehåll, och det blev minsann succe! För hela portionen ungefär 135 kcal ( 26 g protein, 2,1 g fett och 5,5 g kolhydrater.)

MUMS säger jag bara!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan du ge tips på bra magövningar att göra hemma? �� och gärna olika mål man kan äta efter träningen för att få i sig det man behöver!