torsdag 1 januari 2015

Fokus, believe and achieve

Det nya året är här. Kan inte säga att det började på varken ett bra eller dåligt sätt.. snarare en trött början. Sov väldigt dåligt på dagen efter vaknatten, hade träningsvärk deluxe upphöjt till tusen i rumpan så visste inte vart jag skulle ta vägen! Kunde inte ligga på rygg för rumpan värkte så. Så steg upp strax innan 14 och började min dag. 

Har varit till vårt nya hem och kollat upp lite mått för soffan, matbord och fönster. Därefter ett rygg och bicepspass i ett väldigt tomt gym. Inte många som åtminstone satte nyårslöften att börja träna iallafall. Ryggträningen gick riktigt bra men bicepsen hittade inte riktigt kontakten idag. 

En arbetskollega från gymmet gjorde min dag, med en enkel fin komplimang till mig och Emilia om att hon tycker vi har fått så bra fysik nu! Blev så glad att höra av en som inte ser en varje dag börjar märka skillnad!
Börjar nog också själv märka skillnad nu för varje vecka som går, musklerna blir tydligare och kroppen tightare. Den negativa sidan är dock att mitt humör och tålamod är inte riktigt lika långt mera. Men det här kommer bli så bra! Att debutera i Bikini Fitness är nog den största utmaningen jag hittills gjort i mitt liv och jag brinner verkligen för det! Fullständigt älskar träningen, ha ett bra kostschema och utmana mig själv för att utvecklas. "Festmånaden" med jul och nyår är nu förbi (trots att jag ju inte festat alls men ni vet.. vara upp sent, åka hit och dit, klä upp sig..) så nu kan man fokusera bättre och återgå till bättre rutiner igen. Taggad till tusen så nu kör vi på!

-Bilder från onsdagens rumppass-

Canadian deadlift

Lite poseringsträning efteråt

2 kommentarer:

Unknown sa...

De e så spännande att följ med din resa inför debuten! Kommer sitt på nålar sen då du väl är uppe på scenen och tävlar! Gott nytt år till dig! :)

Sabina sa...

Tack!:) Kul att höra! Jaa börjar själv vara riktit nervös! Mycket som händer och ska hända nu innan scenen! :)