söndag 2 november 2014

You were born to win, but to be a winner you must plan to win, prepare to win and expect to win.

Idag har det varit vilodag på schemat, vilket verkligen behövdes. Fick mitt nya schema igår så idag har jag gjort veckans matinköp samt foodpreppat framtill onsdag. Det tog aningen längre idag när det var ny mat med nya mängder. Men efter en vecka brukar man börja kunna lådorna och då går det snabbare att slänga ihop. Detta schema innehöll mycket grönt och mycket nyttiga fetter/oljor av olika slag, jaa såklart då oxo ris, potatis, kyckling, fisk, mjölkprodukter, frukter osv. Gott med nytt! 

En del av matinköpet..
alla plattor igång.. Ibland vore det helt schysst med egen kock! ;) 
4 halvfärdiga mål av de alltsomallt 6 målen/dag jag har på mitt schema. Frukosten och kvällsmålet slänger jag ihop innan det skall ätas.

I helgen har jag tränat, firat Viktors mamma, snabbshoppat i Kokkola, hälsat på familjen o. mormor och morfar.. jaa, lite sånt som man inte riktigt hinner med in i veckorna. Strax ska vi på en husvisning! Är så nervös, det blir så spännande!! Tänk om.. tänk om vi hittat ett nytt hem innan jul!! :D 

7 kommentarer:

Anonym sa...

I Larsmo?! Parhus eller egnahemshus?

Pamela sa...

Lycka till med husvisningen, hoppas de ert drömhem :)

Sabina sa...

Jo i Larsmo! :) Ett parhus. Har försökt hitta ett egnahemshus i larsmo i ett sådant skick så vi inte behöver börja renovera en hel massa, men det har vi inte hittat. Så vi har börjat kolla in parhus nu!

Sabina sa...

Tack Pamela! Huset var nog superbra.. så nu får vi se vad som händer.. ;)

Anonym sa...

Tvåvåningsparhuset på storströmmen?! 😉 Finns inget bättre ställe än storströmmen 😃👍

Sabina sa...

haha japp just det! Bor du i området där låter det lite som? ;) Jaa vi vill jättegärna just till det området eftersom det verkar lugnt på samma gång som det finns mycket trevligt folk där, bl a min syster m fam bor oxo där. Fint med vatten nära, strandis och ändå relativt snabbt in till stan :)

Anonym sa...

😉