fredag 7 november 2014

Energy for them muscles!

Well hellou there happy faces! Imorse ringde klockan 6:30, time to rise and shine! Jag drog morgonspinningen vid gymmet , 45 svettiga minuter med pulsen hög som ett hus. Onsdag till torsdag var min sista vaknatt i jobbet som det var snabba vändningar för att återfå min vanliga dygnsrytm med tanke på att jag igår slutade jobbet samma tid som jag idag skulle spinna. Men det gick helt fint, fick sömn ganska snabbt igår trots att man sovit sin "nattsömn" på dagen. Benen kändes relativt pigga idag fastän jag hade ben-rump träning igår. Men nu efter spinningen är de helt slut på energi! Ikväll väntas Plyo med Emilia.. bevare mig vääl! Men det är också veckans sista pass, sedan två vilodagar. Har hamnat kasta om några pass för att få veckan att gå ihop, sådär annars ska passen för mig just nu vara fördelade på 6 dagar och en vilodag. 

För att kickstarta min kropp inför ett träningspass häller jag i mig en shejk av Myproteins Aminosyror och Creatin. Aminosyrorna hjälper verkligen till med orken i musklerna! Jag dricker det cirka 30-15 minuter innan träningen så att kroppen hinner ta upp det. Ibland tar jag också en c-vitamin brustablett i ett glas vatten. 
Efter passet tar jag mitt post workoutmeal och genast jag kommer hem från gymmet äter jag ett större mål mat. Postmealen varierar lite men kan bestå av proteinpulver, riskakor, jordnötssmör, sylt, banan och ibland kalkon. En blandning där alla näringskällor är inkluderade.  

Jag har märkt att många äter mindre efter ett pass och tänker att "nu när jag tränat ska jag inte äta så att träningen far i hucka".. förut tänkte jag själv oxo så. Hade jag varit och sprungit 60 minuter åt jag väldigt lite efteråt, vilket var fel. Kroppen behöver återfå sin energi efter ett träningspass för att återhämtas. Och då behöver man ordentligt med mat från alla källor. Nu har jag lärt mig, äter man inte bra mat efter en träning går musklerna i hucka eftersom musklerna inte får sitt energibehov och "äter då upp sig själv" istället för att byggas upp starkare. Äter man för lite kan inte kroppen utvecklas och bygga muskler eftersom matintaget går åt för att överleva. 
Hucka.. vad är det för ord egentligen? :D men ni vet "i spillo" .. kommer inte på nått bättre ord ;)
Trevlig fredag!! :)

Inga kommentarer: