torsdag 27 november 2014

Scitec nutrition goodiebag

Goodiebaggen som anlände i mina händer idag innehöll massor av trevligheter! Mina team kläder från Better Bodies (athlete tights och en pink hoodie) med vår team logo på! Så ur snygga och superduper sköna! Skulle kunna ha flera upplägg av denna komination bara att i flera olika färger! ;)
Vi blev även sponsrade med en del saker från Scitec Nutrition som är Saras sponsor! Därifrån fick vi en t-shirt, en fin rosa shaker, weight control tabletter, proteinbars och flera smakprover av aminosyror och proteinpulver! Wehöööööu! Det tackar vi för!




Invigde träningskläderna redan idag och tightsen satt som handen i handsken!
Ryggbygget gick fint idag, hade även hör och häpna hela 2 biceps övningar! Ingen risk mina små biccar kommer växa för mycket har jag på känn ;) Men å andra sidan är det ju inte dem vi ska gå och flexa heller.. Fick ändå bra med pump i dem och skulle gärna ha fortsatt med några övningar till just därför, men höll mig till mitt schema!

Kostschemat sådär annars då? Joodå.. hungern infinner sig så gott som lite hela tiden nuförtiden. Speciellt dagar då jag har två pass om dagen, då vill jag bara springa ut i skogen (till Prisma) och jaga (köpa) en stor köttbit att få sätta tänderna i! Sötsuget hanterar jag finfint men att få äta sig rejält mätt cravar jag ganska mycket för. Dricker litervis med vatten, kaffe och te för att få sätta/hälla något i munnen iallafall :D
Men det går bra att hålla sig till schemat trots att man är hungrig eftersom vikten har börjat gå neråt som den ska (sakta men säkert), och det är en rejäl motivationshöjare i sig som får en att se att det är värt det! Och så måste jag inse att min kropp får det den behöver fast den är hungrig, man måste påminna sig själv att jag inte kommer dö bara för att jag inte får äta en häst! ;)

4 kommentarer:

Niina sa...

Hej hörde ett jättebra tips mot sötsug här endag, att borsta tänderna! Tyckte det hjälpte riktigt bra :)

Sabina sa...

ah! ja de kan man ju alltid testa.. men tror nog bara det går tillfälligt! :D men alla knep är värda att testas! ;)

Anonym sa...

Hej! Ett tips som jag fick av en näringsterapeut: drick mycket vatten, men inte direkt efter en måltid! Då försämras näringsupptaget så att kroppen får ännu mindre energi till godo ur maten (och man blir ännu hungrigare!) :)

Sabina sa...

hej Anonym, :) tack för tipset! :) Mycket vatten dricker jag men det med att inte dricka vatten efteråt har jag inte hört förr.