onsdag 19 november 2014

Don't stress, be your best and forget the rest

I helgen var det ju som sagt Köpmannamässa i Jakobstad. Där stod jag ett par timmar på söndagen vid Jeppis Gyms monter. Riktigt trevligt att träffa folk och få representera JG. Träffade många glada människor, och inte minst självaste "Mr. K-Rauta"! Han var och representerade Memira ögonlaseroperationer. Han var en glad pratsam prick. Men som vanligt blir man starstrucked så fort man ser nån "kändis" och ens ryggrad krymper till hälften och man blir stum. Alltså hur ball. Det är vanliga människor! vad är det att vara nervös för?! Jomen man får känslan av att man inte har något så häftit att komma med att man lika bra kan vara tyst :D so stupid. Fick ändå framkrystat några meningar i en konversation med honom.


Även denna dag (onsdag) har haft ett stressfullt moln över sig. Massa telefonsamtal, inbokning av möten, planering och tusen tankar. Men lite lugnare blev det senare mot kvällen då jag fick nedskrivet alla möten, klockslag och vad jag ska ha gjort inom de kommande dagarna och veckorna. En sak i taget Sabina!

Fick oxo inklämt ett cardiopass på 30 minuter samt plyo-träning med Emilia. Benen var fortfarande förlamade från benträningen med Sara i måndags, men det var bara att trotsa träningsvärken och bita ihop. Passen skulle bli gjorda. Efter tusen svettdroppar senare var jag så mycket mer harmonisk och stressen över allt vad som komma skall försvann nästan helt.

Försöker tänka att inte stressa, det är ju bara roliga saker på gång, därför borde man få det till en positiv sak istället för att försöka hinna göra allt i förväg. Men jag är ibland en liten stressboll som hellre vill göra saker i förtid än att skjuta upp dem. Lämnar jag saker som jag borde göra en dag blir jag bara mer stressad. Ok, nog om det. Sen efter alla papper och möten är gjorda är ju det roligaste kvar, nämligen flytt och inköp av nya grejjer! Jehoo!

Sista natten i jobb nu och sen flera dagar ledigt. Känns bra så. Over and out. Sov gott ni som får sova! :)

Inga kommentarer: