torsdag 6 november 2014

Not yet

It's a new day! Aaa okej egentligen är denna dag snart slut. Min dag har bestått av matlagning och styrketräning, rygg och biceps på schemat. Ett helt nytt upplägg vilket var riktigt intressant. Den första veckan tar alltid passen lite längre, när man ska klura ut vilken övning man ska ta, passande vikt för de nya repetitionerna osv. Bra gick det trots att jag hade en del träningsvärk i axlarna från igår, så fullt ös kändes det inte som att jag kunde ge idag.
Alla dagar går inte superbra, och man har inte heller bra med energi eller motivation varje gång, men det gäller att göra sitt bästa varje dag bara.

Har också börjat kolla in soffor, matbord, matstolar, fåtöljer, mattor etc för vårt troligtvis nya hem!! :D Men det får ni höra mer om lite senare! :) Jag har en bild hur jag vill det ska se ut i vårt nya hem, men det finns så massor av fina stilar och färger att när jag väl börjar kolla runt så blir jag allt osäker. Så svårt att veta vilken färg man ska välja på typ sofforna, mattorna och hurudana matstolar man vill ha. Det är ju lixom så stora grejjer så väljer man bara det man tycker är snyggt kan det ju vara tio olika stilar i slutändan. Måste försöka hitta en enhetlig stil. Själv gillar jag mest ganska raka enkla och massiva möbler. Jag gillar mest stilarna New England och lantligt romantiskt, så troligtvis en blandning av dem kommer vi ha. Gillar också mest vitt och grått.. eftersom jag får en känsla av frihet, fräscht, harmoniskt och det "förstorar rummet", Viktor däremot vill inte att allt ska vara vitt. Men då har jag försökt förklara för honom att vi sedan väljer färgen genom gardinerna, mattor, kuddar, tavlor och detaljer. ;) Så vi ska se vad vi kommer fram till.

Om något helt annat, så har ni här en bild på en god lättlunch eller mellanmål, bestående av: tonfisk, tomat, avocado, färsk spenat och olivolja. -fräscht, nyttigt, enkelt och gott!

Hahahaha ja döör.. det är ju precis sådär det är. Man väntar och väntar på att avocadon ska bli bra och hux flux är den dålig! :'D

Inga kommentarer: