fredag 31 oktober 2014

Spice it up!

Idag ska vi snacka kryddor! :D Kryddor.. alltså vad vore mat utan kryddor??. Smaklöst och tråkigt ja! När man äter samma mat, varje dag, i 4-6 veckor, så börjar man experimentera allt mer med kryddor för att göra matlådan lite mer spännande.. Jag kryddar allt jag sätter i munnen och jag kryddar det ordentligt! De kryddor jag är mest beroende av är Kanel (som jag avskydde förut?!), broilerkrydda för them chickenwings, paprika och lök- krydda för grönsaker. Och så använder jag mig mycket av cayennepeppar och olika chilikryddor, och inte att förglömma.. potatiskrydda (bästa som finns!) for them potatoes. Älskar när maten är djuriskt stark. På något udda sätt känns det som att man blir mättare oxo, kanske för att man får tillfredsställt lukt och smaksinnet så mycket bättre med kryddstark mat? :D haha iiiingen aning. Sen sätter jag oxo alltid aromat-salt på riskakorna med jordnötssmöret, inte så bra med mycket salt men SÅ himla gott!!


Inga kommentarer: