tisdag 11 november 2014

Får det vaa en kaka?

Idag har jag också fått mycket gjort. Har haft mer energi nu än förra veckan, det får gärna hålla i sig. Drog 30 minuters spinning samt 45 min Core&stretch på morgonen/förmiddagen vid gymmet. Alltså spinning är nog det svettigaste träningspasset, absolut inte tyngst men svettigaste. Fattar inte hur.. vare sig det är 30 eller 60 minuters spinning så är mina träningskläder dyblöta efteråt, både byxor och topp! Aja det lämnar vi olöst. 
På dagen åkte jag till syrrans och kaffade där och läste lite böcker för hennes tvillingkillar som hade feber. 
För en stund sedan hade fastighetsmäklaren visning på min lägenhet. Alltså det är bara för mysig när det är rent överallt, doftar gott och ljusen är på. Man vill bara lämna hemma och mysa :) 

Nåväl om  en dryg timme blir det ett styrkepass på gymmet och efteråt kör jag igång med 3 nätter i jobbet. Dags för att vända om dygnet. 

Hursomhelst, hur går det för mig sådär annars då med kostschemat? Jo, tackar som frågar!;) Det går riktigt bra, har inte haft några stora cravings (okej suget efter choklad finns väl alltid) men alltså inga cravings så att jag skulle ge vika för dem. Nej, verkligen inte. Jag har bara lixom fått tanken om hur gott det skulle vara men efter några sekunder har jag börjat tänka på annat och suget har gott om. I helgen blev det massa farsdagsfirande, hos min pappa, styvpappa, morfar och farfar. Så där fick jag gå från bord till bord med sötsaker men höll mig till mitt svarta kaffe och tog mitt mellanmål eller matlåda medan de andra åt av godheterna. Eftersom jag nu har nytt kostschema så får jag inte äta godis eller socker alls, inte ens vid mitt fuskmål, bara en måltid mat. Så det blev inte den minsta sockersmulan för mig i helgen. Men det gick förvånansvärt fint, jag var nöjd, men fick många frågor om hur jag orkar hålla mig, hur det känns att se alla andra smaska i sig och ifall jag inte får ta en liten bit kaka iallafall, det gör väl inget för dig som tränar så? :) Konstaterade att jag vet ju hur allt det goda smakar, och jag får ju faktiskt äta.. men inte just tårta utan min matlåda. Och sålänge man får äta ska man väl vara nöjd? ;) Dessutom brukar kalas och firande sluta med att jag har magknip, lite illamående och sockerhög vilket resulterar i att jag bara blir trött och det enda jag orkar med är att ligga raklång. Självklart ser jag framemot dagen då jag förhoppningsvis håller en stor pokal i min hand och får ta fram en makuuni godispåse! Jaa, den som väntar på något gott.. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du e så duktig!