onsdag 19 november 2014

Home inspiration

Så en lite stressfriare tisdag. Har haft rätt fullt upp men fått många positiva besked idag! Kan inte berätta alla nu men inom snar framtid avslöjas de trevliga nyheterna! :) Ett eller två besked ska jag däremot dela med mig av. Den första nyheten; som ni redan vet har vi ju varit på husjakt och vi har hittat ett nytt hem och det blev vårt! Vi ska skriva på alla papper den här veckan och då är det slutgiltigt. Det känns så bra, vi kommer att flytta in i början av januari!! Såå kul! Så från och med januari kommer vi bli Larsmobor, och har dessutom min syster m. familj som bor på samma gata! :)

Den andra roliga nyheten är att jag har fått en köpare på min lägenhet! Fastighetsmäklaren har haft två visningar av min lägenhet den senaste veckan, och båda gav ett bud, det högsta budet blev den lyckliga köparen! Så bara allt går bra nu så skriver vi på pappren den här veckan för den oxo!! :D Så redan den här helgen kommer vi börja packa ner våra saker i flyttlådor. Det blir som sagt några veckor där vi är "hemlösa", så under den tiden kommer jag att bo hos min mamma och styvpappas och Viktor får sova hos sina föräldrar. Haha, det kommer verkligen kännas konstigt att bo på varsitt håll, men mysit att få fira julen hemma vid mammas. Får se om Viktor och jag får känna oss som riktigt ung ungdomar sen och ringa åt varandra på kvällen och säga godnatt :D

nu har vi börjat kolla på vilka möbler vi ska köpa till vårt nya hem. Inom snart framtid blir det nog en Ikea-resa. SÅ härligt att få köpa nytt!!

Det nya hemmet är i stort sätt helt vitt med ljusgrått golv, vilket jag älskar! Vi kommer inte behöva måla eller göra något, bara flytta in. Har börjat kolla lite inspiration runt på nätet för att verkligen sen veta hur jag vill ha vårt hem inrett. Nyckelorden för hur inredningen kommer bli är: vitt, gröna växter, kuddar, mysigt, ljust, romantiskt, modernt, lite vintage och kärleksfullt. Åh det här kommer bli så bra! :)




(Inspirationsbilder lånade från Google)

6 kommentarer:

Diana sa...

Välkommen hit 😊 Hoppas ni kommer trivas ! Lär nog ses här ute 👍😊

Sabina sa...

Tack så mycket!! :) Jadå de gör vi! :)

Nina M-E sa...

Grattis till nytt hem, va roligt! :)

Sabina sa...

Taaackk Nina!! :))

Anonym sa...

Ha ni köpt Häggqvists vita tegelgård? Den har väl varit till salu? :)

Sabina sa...

Hej! Nej vi har köpt en parhuslägenhet i Strandcamping området! :)