lördag 15 november 2014

Rest day a.k.a stay home and think about working out

Är nu hemkommen från Köpmannamässan som hålls här i Jakobstad i Tellushallen, idag och imorgon. Jag var dit på liten förtitt, imorgon ska jag stå vid JeppisGyms monter från kl.10-12. Kom dit och sej hej vettja! Vi har en liten frågesport och bänkpresstävling, vem som gör flest repetitioner. Männen ska pressa upp 55 kg så många reps som möjligt och kvinnor 25kg. Våga testa dina gränser, friskt vågat hälften vunnet! :) 

Gick oxo en snabbrunda med mamma i stan och köpte några julklappar. Bara snön som fattas nu. 
Nu ligger maten i magen och jag ska njuta av denna lediga dag. Ledig från jobbet och vilodag från gymmet. Let the muscles recover and grow! En sån enkel middag som ris, kyckling och färsk broccoli lätt kokad i vatten med salt. Hur gott som helst och ger en kraft för några timmar! 
Veckans alla pass är gjorda och all kost helt enligt schema som vanligt. Redan 2 veckor har gått av detta 4 veckors schema. Kroppen börjar så småningom kännas lite lite tightare, så tror det går åt rätt håll. Detta schema består av 4 styrkepass, 1 plyo och 3 cardio på 30 minuter. Feels good.
Gående utfall, gående sidosquats och squats är tre brännande favoriter, utan vikt. 

Ikväll ska jag avnjuta min efterlängtade cheatmeal. Tror jag ochViktor ska satsa på att fara ut och äta denna gång, för att lyxa till det lite. Men får alltid sån beslutsångest när man ska ut och äta, svårt att välja rätt för att man sedan ska vara nöjd en vecka framåt ;) Därför brukar det vara lättare att tillreda sin egen cheatmeal för att få det exakt som man vill ha det. Aja, njut av fortsättningen på denna dag! 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Undrar vilka / varifrån dina skor är? Jättesnygga! :)

Sabina sa...

Tack! :) Mina Nike skor som jag har på bilden ovan är beställda från en internetsida från Kina om jag minns rätt. Tyvärr minns jag inte vad websidan heter :/ men det finns många kina-sidor som säljer nike skor för mycket billigare. Försök sök på google så hittar du säkert olika sidor :)

Sabina sa...

t.ex Aliexpress.com har billiga Nike skor! :)