söndag 15 februari 2015

The wedding

Ja, som ni redan vet bestod gårdagen av bröllop. Ett underbart fint bröllop där min syster gifte sig med sin Jonas. Vigseln var så fin, brudparet verkade inte alls för nervösa och Sara Holmberg sjöng två solosånger där hon tog andan ifrån oss alla, så vackert! 

Efter vigseln var det bröllopsfest vid Solstrand. Där var jag och Mathias toastmasters och jag tyckte det var bra tillfälle att få öva bort lite scenskräck, och det gick hur bra som helst, var inte alls nervös och tyckte det flöt på bra. 
Vi hade bra med program och underhållning, och vissa program tog fram skratt-tårarna! Maten var utsökt och jag njöt av varje tugga och andetag! Sedan var det kaffe&bröllopstårta, och..... wait for it... godisbuffe!! Otaliga kilon lösgodis av choklad, frukt, salmiak, lakrits, slickepinnar, marshmallows, gelehallon, dragéer, toffel, you name it! 
Dock är jag ju inte tillåten att äta sötsaker så fick bara dofta och titta på tårtan och godisbuffen. Det gick helt bra nog men lite deprimerande var det nog att inte få smaka på det. Men var så nöjd över maten redan så några värre cravings fick jag inte, men blandade iallafall en påse till mig som jag ska spara till efter tävlingen! :) 

Det var nästan värre idag då vi städade undan bröllopet och man skulle ha velat proppa i sig av alla rester som kött, potatisgratäng, sallader, hembakt bröd, chips, kakor, flera kilo godis och tårta.. meen stay strong Sabina, stay strong. Bröllopet är ju till för att fira brudparet och inte för att äta! ;)

Vackraste Isabella med Jonas
Isabella och Jonas med sönerna Milton och Colin.

Ett litet hörn av godisbuffen... omg *drägel!*

Idag har vi som ovan skrivet städat bort bröllopet, gjort veckans sista pass- plyo, inhandlat mat för det nya kostschemat, tillrätt matlådor, städat och nu ska jag försöka börja ställa in mig mentalt för att börja mitt nya arbete imorgon! (restaurangen öppnar dock inte ännu denna vecka). Mycket på gång men det gillar vi! 

Inga kommentarer: