torsdag 19 februari 2015

Det nya schemat

Jäääkla förkylning!! Jag står enbart ut med denhär förkylningen i hopp om att när den är över så är jag frisk ända tills efter tävlingen! 
Har sovit längre inatt än vad jag egentligen ville, bara för att min kropp ska få så mycket vila som möjligt nu och bli frisk. Så fort man är i dåligt skick känns det som jag aldrig har tränat, man känner sig butter och trist, och för att inte tala om energin.. sliten av förkylningen och sliten av att inte kunnat träna så hårda pass att endorfinerna börjat produceras, det om något suger. 

Denhär veckan fick jag nytt kost och träningsschema. Minskade kcal en aning men mängden mat känns relativt lika. På offseason hade jag 6 mål mat + 1 snacksmål + 1 post workoutmål, så det kändes som att det fanns något att äta hela tiden. Men nu sedan vi började med tävlingsdieten så togs både snacksmålet och postworkout-målet bort.. Så nu har jag alltsomallt 6 mål om dagen (vilket känns superlite för mig.. får ju gå och vänta jättelänge på nästa mattid!). Flera kolhydratskällor blev utbytta till protein och fiberrika källor. Dock har jag fortfarande lika mycket havregrynsgröt, potatis och riskakor kvar. 
Även om mitt postworkout mål blev borttagen för flera veckor sedan så har jag ändå ett mål som består just av riskakor, proteinshakes och jordnötssmör, vilket jag är himla glad över att coachen fortfarande lämnade på mitt schema, då får jag till och med äta just det godaste målet varje dag oavsett om det är träningsdag eller vilodag! ;) Aa, på tar om vilodag/träningsdag.. så har jag oxo samma mängd mat oavsett om jag har helt vilodag, 1 pass eller 2 pass om dagen. Därav känner man sig vissa dagar mer laddad med energi än andra. 

Mitt träningschema då? Ja vi kan väl säga som så att vi har trappat upp en nivå,  även om coachen konstaterade att jag börjar närma mig tävlingsformen (vilket känns rätt skönt att höra!). Trots det, blev mina 45 minuters cardio´r blev till 60 minuters.. och så smög hon in 3 x 30 minuter cardio till på de övriga dagarna. Ja så har jag ju såklart kvar mina 5 styrkepass oxo. Men det känns riktigt bra, känns inte övermäktigt med 11 pass i veckan. Men några fler pass vet jag inte om jag är sugen att få! ;)

Yesterday was foodprep-day. Kyckling och sej in i ugnen, stekt maletkött, kokt potatis och en hel del annat. Gött! (psst. lite godare skulle det ju vara med en härlig gräddsås till maten, och kanske att man får ta en matportion till oxo.. eller vad tycker ni? ;) )

Inga kommentarer: