måndag 9 februari 2015

Monday feelings

En ny vecka IGEN! tycker jag hela tiden konstaterar att det är en ny vecka. Min dag började med att stiga på vågen, där det stod +300gram mer än förra veckan. Skickade uppdatering till coachen, så får se ifall jag fortsätter i samma anda eller får en till cardio eller mindre mat. Uppgången kan ha att göra med det ändrade träningsschemat eller att jag sovit väldigt mycket den förra veckan. Men sömnen behövdes verkligen eftersom veckan innan var jag helt slutkörd med varje natt på minus sömntimmar. Väntar spänt på hennes svar. Däremot försöker jag inte ta något stress eftersom det fortfarande är 10 veckor kvar till tävling och min form känns bra. 

Kastade sedan in några pre cardio piller och klunkade ner aminosyror och körde 45min på steppern. Har nu förberett matlådorna för kommande 3 dagarna och ikväll kör jag mina sista två nätter i jobbet. Jag är redo att sätta punkt för mitt nuvarande jobb och ser framemot nya äventyr! 
Under veckan som kommer är såklart som vanligt träning och jobb på schemat men även mer bröllopsplanering och talko. Nu på lördag gifter sig min syster och det är en del som ska gås igenom ännu för mig som är toastmaster. Min outfit har jag klar och frissatid bokad så det behöver jag inte oroa mig för. 

Sådär annars har jag lite tudelade känslor idag.. vet inte varför men känner mig inte sådär supertaggad och humöret är neutralt. Men ska göra mitt bästa av denhär dagen och hoppas på att humöret tar en positiv uppsving! Konstig nog har jag ofta mitt bästa humör på kvällen och motivation upp till skyarna, vilket är ju förstås bra eftersom jag får somna med ett gott humör och nöjd över dagen. Oavsett humör för dagen följer jag mitt schema och det som är inplanerat för varje dag. Det gäller att bara köra på, man kan inte ha en superdag varje dag men man kan göra det bästa av varje dag man får! 

Inga kommentarer: