måndag 23 mars 2015

Team träff och Carb-day

HEJ! NU ska jag ta och summera helgens händelser och lite om de kommande veckorna! :) I lördags hade vi team träff i Vasa med Trifinity, nästan alla trifinity bikini tjejer var där samt våra coacher Sara och Camilla. Vi träffades vid gymmet och diskuterade diettankar, tävlingsförberedelser, media, smink och upplägg efter tävlingen. Så himla kul att få se alla och allas förändring som hänt under diettiden, och att få bolla tankar och funderingar med såna som vet exakt vad man går igenom! Mycket gemytligt! :) 
Sedan poserade vi, drog poser och gick T-walk inför varandra.. vilket jag insåg att jag måste få lugnat mina nerver för! Jag fick väldigt positiv feedback men min puls var nog på max när jag gick, det lixom flög en hiskelit nervositet i mig och jag drog T-walken nästan utan att kunna tänka! :D

 Sara och Camilla checkade formen individuellt på alla, klämde och kände lite här och där. För mig konstaterades det att vi inte ska gå ner i vikt mera eftersom jag nu är nästintill tävlingsform och denhär formen jag har nu ska vi behålla, och fokusera på att återhämta musklerna lite mer och mer för varje vecka nu inför tävlingen (men ska nog fortsätta med mina morgoncardion än så länge). DET kändes så skönt att höra! Eftersom jag vet att jag pallar denhär dieten jag nu har och vet att jag orkar träna samt jobba. Så nu behöver jag inte vara orolig alls eller börja stressa kroppen för att hinna. Jag fylldes så av en positiv, lugnande och motiverande känsla i hela kroppen! 
Sist men inte minst gick vi till Glitter där vi hade VIP-kvällsöppet och fick köpa smycken till tävlingen, och.. så fick vi en goodiebag med två riktigt fina glittriga saker som jag ska visa er sen! :) 
Lite påfyllning från Fitnesstukku köpte jag också med mig hem. Mina favorit smaksättare från Walden Farms! Supergott på gröt, pannkakor och kvarg till exempel! 
Idag är jag ledig och har gjort min cardio, håller på att foodpreppa och sen ska jag ta itu med att ringa och boka tider hit och dit inför tävlingen. Och mot eftermiddagen styrkepass med Emilia! Jehooo! :) 

Kan ju också berätta för er om min himmelska dag igår.. då jag nämligen hade carb-loading day! Ja, man kan väl säga att jag var på gott humör, energisk och lycklig varje minut! Fick äta massa vitt ris, nästan ett helt paket riskakor, knäckebröd, flera potatisar, bananer, några deciliter gröt, bär, frukt,. ja och en hel del till! DET var UNDERBART! inatt var jag dock svälld som en liten gris men som har lagt sig nu efter cardion. Blir spännande att se hur kroppen reagerar nu resten av dagen och imorgon. Ska nämligen anteckna och kolla vikten så vi ser hur min kropp tar emot en high carb day. 

Jag är laddad med ny energi (både från teamträffen och alla carbs) och är redo att köra igång en helt ny vecka! 4 veckor kvar nu! :D aaaaaaaaaaahhh!!!



Inga kommentarer: