onsdag 25 mars 2015

Glitterkorn i vardagen

Vart går dagarna? de bara flyger förbi! Tyckte det just var måndag och nu är det snart redan torsdag. Har hittills i veckan jobbat, tränat, poserat, foodpreppat, städat, handlat, kaffat med Malena, haft soffmys med mamma, köpt födelsedagsgåvor och shoppat lite till mig själv.. har inte shoppat något åt mig på evigheter, men efter i lördags i Vasa fick jag nåt konstigt shoppingbehov fastän jag inte behöver nåt. Tyckte att jag var värd en ny muminmugg och muminskål, nya solbrillor, några halsband , underkläder, sockor och exklusiva gourmetsalt från Blossom. Men nu är jag nöjd.. åtminstone en liten stund ;) 
Tror man behöver alltid något, om man inte får för tillfället unna sig goda saker, så vill man unna sig materialistiska ting eller upplevelser. Det ger lite guldkant på vargdagen. 

Här är armbandet och örhängena vi fick i vår goodiebag från Glitter under Teamträffen. Väldigt fina och armbandet kommer jag troligtvis ha på mig under tävlingen. Har nog köpt andra också men detdär kommer oxo sitta fint :) 
Fyndade halsband från Lindex i Jakobstad och örhängen köpte jag från Glitter. 


Veckan började med uruselt väder, snö och kallt och jag märkte tydligt hur jag påverkades negativt. Blev slö, omotiverad och trög. Men idag när jag slutade jobbet lagom trött och gick till bilen och såg solen sken fick jag en sån dos positiv känsla i mig, dock inte så mycket mer energi men på bättre humör blev jag iallafall. 

Har nyss kommit från gymmet och har tränat plyo tillsammans med Emilia, tungt som tusan i benen. Riktigt sega ben har jag haft de senaste dagarna. Och, så har jag märkt att jag har börjat svettas mindre, förr var lixom alla plagg dyblöta av cardio och plyo men nu blir jag sådär lätt svettig. Vad det nu beror på? 

Nåja, nu ska jag slappa i soffan med min man tills sista matlådan ska sänkas och sen nalkas min skönhetssömn! 
Ha de gött! 

1 kommentar:

Anonym sa...

Man svettas mindre när kroppen går på sparlåga! Dvs när kroppen är i katabolt/nedbrytande läge försöker den spara all energi den kan. Svett=värmeförlust=energiförlust