söndag 19 oktober 2014

Restday

Söndag och vilodag, från både från träning och jobb. Det är tråkigt att inte få träna varje dag, men ärligt talat skulle jag inte orka röra en fena idag. Vilodagar behöver man för att låta kroppen- musklerna vila men även låta hjärnan ta en paus. Har märkt med mig själv, ibland skulle kroppen orka mycket mer men när huvudet är trött orkar/klarar man inte av att fokusera fullt ut under övningarna i ett styrketräningspass, därför är det så viktigt att låta även hjärnan vila för att sedan ha full fokus på igen. Och under vilan återhämtar sig musklerna och växer sig starkare, så glöm inte att vila! Dessutom om man hela tiden går med fullt ös på hela tiden så blir man så mycket lättare sjuk, så fort man tar det lite lugnare en period kommer förkylning eller något liknande krypandes på.  

Hur som haver.. veckans alla styrkepass, rumppump, stretch-och rörlighetsövningar samt posering är gjorda och jag är nöjd över att ännu ha fixat dem alla med ett glatt humör! :) 2 veckor kvar av det nuvarande schemat, sedan kör vi andra bullar. 
Konstit även hur man vänjer sig med samma mat. Man får lixom lite cravings för denhär samma maten fast man vet exakt hur det smakar. (Okej laxen börjar vara lite trög i munnen) men vissa mål räknar jag timmarna för innan jag får sätta i munnen. Men bäst av allt är nog mitt post-workout mål! Där har jag en salig blandning av kolhydrater, protein, fett och socker! När man tränat sig slut på energi, svettig och skakig, man sätter sig ner och tar fram post w målet - Den känslan, är så ljuvlig! 

Anyway, har idag haft sovmorgon, kaffat vid mammas, powernappat, handlat och foodpreppat klart till onsdag. Nu återstår bara söndagsmys. Engentligen skulle jag ha bytt till vinterringar på bilen idag också men Viktor var snäll älskling och erbjöd sig att fixa det imorgon istället eftersom regnet faller ner. Ja tack, den hjälpen tar jag gärna emot. Så får mina nerver slippa deckbyte! :) 

(oooch så väntar vi redan på nästa veckas cheatmeal haha.. ;) )

Inga kommentarer: