tisdag 7 oktober 2014

Tacksam för livets fina stunder

Hösten.. alltså seriöst HUR fint kan det vara egentligen? Absolut den finaste årstiden i Finland, enligt mig. Faktiskt vackrare än sommaren.. med alla dessa färgnyanser från gult, rött, brunt och grönt. Man blir ju bara så glad.  

Träningen och kosten rullar på bra, älskar mitt nuvarande träningsschema och det känns som om kroppen svarar bra på dethär upplägget. Vikten går fortfarande upp och det känns helt okej bortsett från att man ibland känner sig lite svullen och jeansen börjar vara lite för tighta. Men det är okej eftersom jag största delen av min vakna tid har på mig träningskläder som stretchar ;) 

Har just kaffat med finaste Malena, som jag saknar varje dag. Förut studerade vi tillsammans varje dag, efter studietiden jobbade vi var och varannan dag tillsammans på samma jobb.. så är van att höra hennes energifyllda skratt och ha goda pratstunder med henne varje dag men nu när vi jobbar på olika jobb och har väldigt olika tider blir det inte lika ofta. Men ack så mycket jag tycker om den tjejen.. en liten pratstund med henne och man fylls av glädje. Är tacksam för att ha så fina guldkorn i mitt liv. :) 

Strax blir det gymmet för att pumpa axlar och triceps och därefter ska jag vara barnvakt åt mina syskonbarn Milton och Colin. Have a nice day people and remember to smile!! :)


Inga kommentarer: