torsdag 30 oktober 2014

Some quit due to slow progress. Never grasping the fact that slow progress is still progress!

Gokväll på er alla riskorn! Sitter i jobbet och är inne på mitt 3/4 nattskift. Har pimplat i mig flera koppar kaffe redan för att fixa denna natt. Har varit så himla trött nu den senaste tiden pga mörkret... det skulle gärna därför få komma snö nu så det skulle bli ljusare. Eller så borde jag kanske köpa mig en såndär wakeup-lampa som man ska vakna till av ljuset. Eller kanske en ljusterapilampa som man ska sitta med framför ansiktet för att få sin dagliga dos av ljuset.. hmm undrar var de finns att köpa? och om de faktiskt hjälper? någon som har erfarenhet av dem?

Sov till cirka kl.15 och gjorde sedan matlådor för resten av veckan. Sista veckan nu med detta schema och maten räckte nätt och jämnt för att få slut på allt. Får see vad nästa schema består aav! Det känns lite som om man väntar på en födelsedagspresent när man får sitt nya schema, alltid lika roligt att få börja på nytt kost och träningsschema :) 

Efteråt drog jag och Viktor på oss träningskläderna och promenerade till gymmet. Jag hade bara ett kort pass idag men ack så tungt det ändå var.. rumppump på 30 minuter samt stretch och några övningar för inre mag- och ryggmuskler. Vi har inga direkta övningar som ska fixa fram något sixpack eftersom det i Bikini fitness helst inte ska finnas tydliga rutor. (vilket är lite trist för ett sixpack skulle ju sitta helt fint att ha under tröjjan :P ) Men å andra sidan är det ju inte den enklaste juttun att fixa fram heller så. Fick ett rejält bra pump i benen och rumpan trots att övningarna skulle göras utan vikter. Har haft träningsvärk i benen och rumpan nu var och varannan dag under detta schema. Skönt på samma gång som det börjar bränna så fort man sätter igång med övningarna. Men van har man ju åtminstone blivit att träna med lite sega muskler. Hoppas bara att framstegen kommer därefter också! :) Tålamod Sabina..ha tålamod, "Att få allting, behöver inte innebära att man får allting genast"

Nu ska jag käka min matlåda och sätta på ett avsnitt av Homeland! Ha de gött! :)

Inga kommentarer: