fredag 31 oktober 2014

Be optimistic

Aaaand here we go! Sista natten innan ledig helg! Tack och looooov...*woop woop gör ett glädjehopp*! Tänker inte gnälla om hur min energi sviktat denna vecka, ska istället framföra det positiva som händer. Både för att få mig själv på bättre humör och även för att det är tråkigt att läsa om negativa saker. En del kanske tycker att en glad text kan kännas "för positiv och för överdriven" men jag anser att jag inte vill spilla min tid på det negativa utan lägger min energi och fokus på det som fungerar och är bra istället. Ingen mår bra av att älta det som varit jobbigt. Tänk på, att varje minut som man är arg, besviken, stressad, upprörd, fitti etc så tar man en minut från att kunna vara glad, rofylld, entusiastisk och positiv! Lär man sig själv att fokusera på det goda istället så blir hjärnan van att se möjligheter istället för svårigheter, och det är väl det man vill. Det finns alltid något positivt oavsett hur jobbig eller svår en situation är. Det kan bara ibland ta lite tid innan man inser att det alltid kommer något gott ur det onda. Och jag vill se möjligheter i allt, då lär man sig också att tänka i nya banor! :) Aija det var kvällens peptalk ;)


Har tagit det rätt lugnt idag, ett gymbesök med Emilia där vi tränade ben samt stretch och rörlighet, sedan lite städning och kvalitetstid med Viktor innan jobb. Något annat har jag faktiskt inte uträttat idag och det är skönt så. 

På tal om broccoli så blev det inget husköp för mig och Viktor (som ni kanske märkt), huset vi hade hittat och nästan skrivit på papprena för visade sig ha flera fuktskador. Så kan det gå, det var nog meningen vi inte skulle bo just där då. Men är såååå inredningssugen och det skulle vara kul att få köpa nya möbler, välja färger och fixa till ett riktigt drömhem, det bara pirrar i fingrarna! Men vi har ju som tur inte heller någon panik för att flytta så vi söker vidare och hoppas att vi hittar vår drömlya! :)

Inga kommentarer: