onsdag 22 oktober 2014

Stay hungry for more!

Så vad har jag gjort idag då? Jo jag började dagen med 30 minuters träning längs vägarna. Brr det börjar vara kallt ute, men för att slippa packa träningsväskan två gånger till gymmet så trotsade jag den kalla vinden. Tog sedan en lång varmdusch och tänkte på barnen i Afrika som är utan rent vatten, fick dåligt att vara och stängde av duschen. Sedan blev det lite mathandlas, steka de älskade kycklingfileerna,  därefter var jag barnvakt åt mina syskonbarn Milton och Colin, vi diskuterade varför Mumin är naken, apor har tissor och skägg, och ifall Hulken är lika snäll som Spiderman. Som moster hade jag inga bra svar på dessa frågor.. men diskutera kan man alltid. ;)

Sedan var det bildecksbyte men där satt jag och scrollade Instagram sålänge Viktor skötte deckbytet, tycker det var en rättvis uppgiftsfördelning, jag uppdaterade honom muntligt i vem som hade lagt upp hurudana bilder ;) 

Mot kvällen var det då igen att dra på sig träningskläderna för ett axel-, triceps och vad-pass! Gick suveränt.. motivation hade jag så det räckte över och skulle gärna ha kört några övningar till men går efter mitt träningsupplägg och litar på min coach. Tror dessutom ifall jag skulle börja köra lite extra egna övningar skulle det nog resultera i för stora axlar som är min favoritmuskel att träna! Så Nej inga extra övningar, jag litar fullt ut på min coach och gör det hon sätter upp åt mig både om träningen och kosten.

Sådär annars ligger vikten nu på det högsta hittills, och ska ligga på denna vikt i några veckor/månad ännu, ska inte heller öka speciellt mycket i vikt mera utan försöka hållas på den nuvarande. Väntar så på att sedan få börja deffa och se vad som finns där under. Tänk om det bara finns några seniga muskler? eller att fettet bara försvinner på vissa kroppsdelar? eller att min kropp inte vill släppa ifrån sig fettet? Jag har ju som sagt aldrig bantat eller gått efter någon diet tidigare så vet absolut inte hur min kropp fungerar, men hey det är ju därför jag har världens bästa coach Sara! :) Viilken tuur! Deffen kommer nog säkert vara tuff eftersom jag redan nu går hungrig och tänker på mat hela tiden, vad kommer jag inte göra under deffen då?! Ja, det blir verkligen en utmaning både för kroppen och psyket, men då igen så kul! :)


Aja, nu ska jag fortsätta jobba.. 3 nätter framför mig! Tjingeling!

Inga kommentarer: