måndag 8 september 2014

Sleepy sunday

Hallå där! Hoppas ni alla haft en fin söndag! Klockan 8 imårse slutade jag mitt skifte och åkte hem körandes. En gigantisk märklig dimma låg över himlen och marken, nästan skrämmande svårt för att se något. Men likväl somnar man lättare när det inte är strålande sol ute. Sov halva dagen och steg sedan upp för att storhandla och foodpreppa söndagen till ära. Söndagar är bra att göra foodprep på eftersom man oftast inte har så väldigt mycket inplanerat och även vilodag.
Sjukt trött har jag däremot varit idag och även haft huvudvärk, men troligtvis pga den lilla envisa förkylningen som ännu ligger i min kropp och njuter av att förstöra stämningen i mitt sinne.
Hursomhelst blev det ju en riktigt fin solig dag mot eftermiddagen och jag var ute och andades in lite frisk luft vid gamla hamn. Träden är fortfarande gröna men ack så snabbt tiden går, snart blir naturen färggladare och sedan faller löven bort. Så måste passa på att njuta av denhär härliga årstiden nu! :)

När jag stod där bland träden och hade allmänt negativt tankesätt eftersom jag var slö och huvudet bultade och hade ingen träning att se framemot för dagen, så försökte jag vända om mitt tankesätt: att minnas att leva i nuet, inte hela tiden vänta på något, utan verkligen få varje dag att kännas meningsfull. Det blir så lätt att man rullar på och väntar på nästa träningspass, ledig helg, resa, födelsedag, bättre årstid eller what ever.. men man måste försöka stanna upp ibland och tänka; hur ska jag göra den här dagen värdefull? Om vi bara väntar på vissa särskilda dagar så försummar vi alltför många dagar på att bara vänta! vi vet ju aldrig hur många dagar vi får, så ta vara på varje dag du vaknar upp. Stig upp, le, umgås med människor du älskar, gör sådant som du gillar, gör alltid ditt bästa, och gå sedan och sov med en känsla av tacksamhet och lycka, och tacka för att du ännu fått en dag och hoppas på många fler! :)

En god kopp kaffe kan verkligen göra susen för energin och humöret!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fint o bra skrivet du:)!! Ha en strålande dag:)! Kram jecka

Sabina sa...

Tack kära syster! :) å tackdesamma! Puss å kram :)