onsdag 17 september 2014

Min älskade lägenhet till salu

Gokväll alla gummor och gubbar! Hoppas allt är bra med er! Redan kväll.. min dag har bara rusat iväg. Sov 4 timmar efter nattskiftet för att sedan åka iväg på bankmöte med Viktor. Vi har nämligen hittat ett hus som eventuellt blir vårt.. eller det blir det ifall vi godkänner priset och så vidare. Supertaggad för att köpa hus, men mycket papper som ännu ska gås igenom och kolla upp några saker ännu innan vi gör beslutet. Så vi var en gång till ikväll och kollade in huset och har diskuterat lite med våra familjer. Huset känns iallafall rätt och det känns som att det är vårt framtida hem :)

Dessutom har vi haft en mäklare till min lägenhet för att värdera den, och så har jag nu fått upp en annons på Findit.fi att den är till salu, någon som är intresserad? Älskar verkligen den här lägenheten, den är fräsch, ljus och renoverad. I centrum, nära till gymmet och allt.. men nu har vi kommit till det stadiet att vi vill ha en gård att sköta om och lite större ytor att ha våra träningskläder på ;) Dessutom vill våra hjärtan gärna bo i Larsmo så därför flyttar vi, faaast mitt hjärta grät lite redan ikväll då vi hade städat lägenheten så fint.. meeen här är en länk för de som vill veta mer om lägenheten: www.findit.fi .



Sådär annars då? Jo vilodag från gymmet.. skönt men svårt att hållas borta. Vi har en lite "lättare" rehab vecka nu innan följande 4 veckors-schema startar igång, så endast 4 gympass med lätta vikter och rätt få övningar denhär veckan. Kanske bra så man hinner samla mer motivation och krafter för att rivstarta med nytt schema! :) Nu --> Idol! Tjingeling!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Var i Larsmo ska ni köpa hus? spännande :)

Sabina sa...

Hej Anonym, inte säkert ännu att vi köper, men vi har ett hus i Vikarholmen i sikte! :) Ja verkligen nervöst spännande kul! :)

Anonym sa...

Hejsan. Får jag fråga angående lägenhetssäljandet. Säljer du privat? Och när du hade en mäklare och värdera den, kostade det extra och vem anlitade du? Har själv en lägenhet eller rättare sagt Tommy som ska säljas nu i årsskiftet och tanken är att den ska säljas privat så därför frågar jag :) Är det nåt annat man ska tänka på eller är det bara att sälja? :D /Annika

Sabina sa...

Hej Annika! :) Jo jag har den privat till salu. Hade en mäklare (Björndahl) som kom hit och värderade den, det kostade inget extra när han var hit men vågar inte säga om vissa mäklare tar betalt för det. Man kan ju alltid ringa och kolla ifall de kommer gratis. (vi var och kollade ett hus som han hade till salu via sin förmedling och därefter sa han att han kan komma hit och värdera min på samma gång, han skulle ha velat sälja min via sin Fastighetsförmedling men jag sade att jag vill testa först själv).
Om man säljer privat kan det vara bra att kolla upp med disponenten i huset ifall det finns någon låneandel på lägenheten (ifall det gjorts någon renovering i huset eller lägenheten), skriv ner alla uppgifter och kostnader som rör lägenheten som tex: bostadsvederlag, vattenkostnader, elförbrukning, fibernät/internet konstanser, kommande renoveringar, vilka renoveringar som gjorts de senaste åren, bostadsyta, tillgängliga utrymmen som bastu/förråd/tvättstuga? och jaa allt som en köpare kan tänkas vilja veta innan de köper en lägenhet. Och ta foton och sätt upp på finit och Facebook! :) hoppas du fick ut något av dethär! ;)

Anonym sa...

Okej, precis vad jag ville veta. Tusen tack, ha en bra dag! :) //Annika