måndag 22 september 2014

Keep calm and get fit!

Hej på er! Helgen är förbi och det har hänt massor.. och det kommer hända massor! så mycket på gång nu! Var ska vi börja? Tjaa, har haft några lägenhetsvisningar och en heel del samtal i helgen. Ändrade om några möbler tillbaka till såsom jag hade då jag flyttade in, och det blev så mysigt så det känns lite sådär tudelat när man tänker på att det kanske bara är nån vecka man bor kvar. Men allt har sin tid och hemmet är där hjärtat bor! :)
Har ikväll (söndagskväll) även varit hos syster och hennes familj på födelsedagskalas. Sparade mitt cheatmeal för det så fick äta av de godsaker hon hade bakat ihop! Där fanns tacopaj, grekisk sallad, rocky road chocolate, cheesecake med hallon och mer.. jaa ni kan gissa om jag var foodbaby-preggo efteråt! Det var så gott! *hjärtögon*! Tack än en gång sis!

Jaa, så vad annat.. jag sitter i jobbet just nu och är rätt hyper i huvudet, har lixom tusen tankar och funderingar som snurrar omkring och det känns som om jag inte kan ta det lugnt just nu. Men måste försöka fokusera att vara här och nu.. inte långt in i framtiden! Så var var jag nånstans? Jo! Har fått mitt nya kost och träningsschema idag! Alltså hej bara säger jag, nu kör det igång sådär riktigt på allvar.. massa mat (fastän jag hade mycke mat tidigare) och ännu massa mer träningspass! Kommer bli så himla spännande och se hur detta schema går.. först och främst får jag planera in alla pass i almanackan för att hinna med allt (yep, har prickat in alla pass för 1 månad framöver redan), och sen får vi se vilken ork man kommer att ha sen där på söndagskvällen efter alla pass. Okej men jag är supertaggad och motivationen är fulladdad! (ångrar lite att jag klagade lite åt Emilia denhär veckan över att det känns som en så "lätt" träningsvecka..Jes jag tar tillbaka det, önskar bara att jag skulle ha njutit mera av det "lätta" :D Rehab-veckan var meningen att vara lättare, för att vi ska vila upp oss för de kommande 6 veckorna!! daaah. "skyll dej själv Sabina!")
Men ser så framemot morgondagen. Lite synd kan jag dock tycka att jag var tvungen att börja mitt första nattskifte nu och har två egna pass samt ett pass att dra på gymmet imorgon, vilket ska hinnas med mellan att jag sovit och ska till jobbet igen (det är trots allt bara cirka 4h vaken ledig tid däremellan). Så, lite surt att jobba inatt, men kan bara intala mig själv att det kommer ju knappast bli lättare eller mindre.. och, det vill jag inte heller det ska bli, eftersom då kommer det inte ge resultat, och det är förändringar och resultat jag vill börja få nu! sådär på riktigt! Så är riktigt sjukt taggad för att rivstarta ett hårt schema!
Så nu, ett djupt andetag, en sak i taget, ett pass åt gången, ett mål mat åt gången och sen rullar det på.. det här är så himla kuul!! :D
Tummen upp för att jag som tur gillar fullspäckade veckor, att pusha mej själv, och att livet bara är så härligt att få leva! :)

 
Löööv, xoxo /Sabina

Inga kommentarer: