tisdag 9 september 2014

Love legday

Hej på er!
Är inne på mitt 3/4 nattskifte och fördriver tiden med att läsa bloggar, läsa mejl, kolla youtube klipp och ja allt som nätet har att bjuda på. Tiden går ju rätt fort när man sitter vid datorn, så passar på när jag ändå ska vaka mig igenom nätterna. När jag annars är ledig sätter jag väldigt sällan på datorn och försöker "spara" det till nätterna i jobbet.

Måndagen och veckan började bra, sovde bra under dagen och steg upp vid kl.15, åt lunch och donade på tills det nalkades gymdags. Hade ben på schemat och ben det blev. Är inne på sista veckan nu av dethär 4 veckors schemat, nästa vecka byter det kost- och träningsschema igen. Så snabbt det går! Jag hade många högreps och superset, och dessa övningar: Lunges, leg extensions, step up, sumo deadlift, hyperextenstions, one-leg legpress, och good mornings. Ett helt prima schema och benen darrade redan efter första supersetet! När jag och emilia påbörjade vårt andra superset var benen redan opålitliga och man fick utföra övningarna med full fokus för att inte ramla omkull. Skulle nog ha lämnat och ligga då.. men förbaskat bra pump fick jag till! Benen kändes som styva stockar efteråt. Vi avslutade med några inre mag- och rygg-muskelövningar och slutligen fick vi trycka i oss vårt efterlängtade post workout meal och sedan hem för att duscha och käka middagen. Just perfekt!
Vikten går sakta men säkert fortfarande uppåt vilket ger blandade känslor. Positivt eftersom det är just det jag ska göra- gå upp i vikt. Bra med energi och man känner att man har kött på benen. Däremot känns det lite dystert att inte se muskelfibrerna i vissa muskler lika tydligt längre, när de är täckta av ett sött lager fett ;) Får ofta mer energi av att se mig själv i spegeln då jag tränar och man ser att man får pump, och musklerna infinner sig allt tydligare, därför känns det lite knepigt att istället se musklerna bli mera som pump i en ballong :D Aja.. nog om det. Utveckling hoppas jag hursomhelst sker där under så att jag har ett bra paket att ta fram nästa år! :)

Slänger upp en off season formbild jag postat på Instagram - Sabinaass heter jag där ifall ni är intresserade.

Inga kommentarer: