tisdag 16 september 2014

Potatistips

Har under detta kostschema haft en hel del potatis. Min första reaktion när jag såg potatis på schemat var tefatsögon och jag åjjade lite för mig själv hur jag ska få ner allt när jag såg hur mycket potatis jag skulle tynga i mig. Jag hade inte ätit potatis sedan.. hmm.. högstadiet? Jag har alltid tyckt potatis smakar smaklös-torr-äckel-gojja och därför inte gillat det. Men till min stora förvåning var det väldans gott med päärona efter de 8 första veckorna med batat. Har oftast kokat potatisen helt vanligt och sedan kryddat det med salt, dill och chayennepeppar, men denhär veckan pimpade jag upp dem lite och hackade dem i tunna skivor, kryddade dem med salt, dill, peppar, sockerfri potatiskrydda, chayennepeppar och paprikapulver. In i ugnen på 250 grader i cirka ...20-30 minuter? Nåja sådär så de blev knapriga och sjukt gott! Det blev ju mycket trevligare att äta dem och dessutom tog det ju inte heller längre att tillreda dem på det här sättet. Mums!

Inga kommentarer: