lördag 5 november 2011

Se upp i trafiken

Idag är det söndag men ändå lördag. Gårkvällen spenderades med Robin i Krombi och senare bar det av till Jakobstad en sväng med Kari och Heidi. Det blev en mycket lyckad kväll! :) Idag känns det som en riktig söndag, dels för att det blev några öl igår och dels för att allt har stängt idag. Så nu har jag varit på en kortare pw med mamma och nu blir det bara chill tills man får börja fixa sej för kvällen.
Annars ska jag varna er alla där ute som kör omkring på kvällarna när det är mörkt, SE UPP FÖR ÄLGARNA!! Jag var såå nära att krocka med skogens konung igår när jag körde till Robins. Mittiallt från ingenstans var älgen framför bilen men jag hann bromsa in snabbt eftersom jag körde 70km/h och älgen hann springa över, men det skulle ha kunna sluta betydligt dåligare ifall jag skulle ha kört i 100km/h. Man hinner verkligen inte reagera speciellt mycket när den plötsligt står där och tittar på en. Så se upp för älgarna, man ska inte tro att man hinner se de när de är i diket eftersom man har ögonen på vägen. Efter några kilometer fick jag också nitbromsa för skogens minsting, en mus som sprang förvirrat över vägen. :)

Hoppas ni alla får en fin lördag! :)

Inga kommentarer: