söndag 20 november 2011

När jag var liten

07 – Lite om när jag var liten
När jag var liten hade jag tandställning, spärriga öron och tjockt hår. Jag var väldigt busig och energifylld men kunde skräpa mig när det behövdes, glad var jag nästan hela tiden.
När jag var liten var redan då fredagsmyset det jag väntade på hela veckan. Då badade hela familjen bastu, åt hemmagjord pizza eller tortillas och sen blev det tvtittande med en liten godispåse i famnen. Ljusen på bordet, brasan sprakade fint och varmt, man kände sig trygg, älskad och lycklig. Jag tror det är därför jag verkligen älskar fredagsmys,det har jag alltid gjort.
När jag var liten var jag hela tiden omringad av många vänner, jag var aldrig ensam. En sak av det vi höll på med om kvällarna var äppelpallning och smygasi. Vi var uppdelade i lag och hade olika läten för faror som kunde komma i vår väg.
När jag var liten var jag väldigt liten, nästan alltid minst i klassen men jag klarade mig fint ändå och drog det i fördel i t.ex limbotävlingar.
När jag var liten, 4 år, var jag som lyckligast. Enda problemet man hade att fundera på var hur man skulle hinna vara med alla kompisar och vad man skulle leka under dagen. Man behövde inte tänka framåt, inte oroa sig, inte vara rädd, allt löste sig på bästa sätt ändå. När jag var liten var jag nästan som nu, och jag är inte stor ännu :)

Inga kommentarer: