onsdag 23 november 2011

En fråga

Anonym: Hej! :) hur hinner du med all träning? Hur ser ditt träningsshema ut ungefär?

Hej Anonym! :) Tack för din fråga!
Jaa hur jag hinner med min träning beror på att jag varje måndag ser över hur veckan ser ut, och då planerar in åtminstone 4 träningstillfällen under veckan. Man hinner alltid träna, man måste bara prioritera som man är tvungen att göra med allt annat man tycker är viktigt för en själv att hinna med. Träningen är viktig för mig eftersom jag mår så bra av det och njuter av att få träna, därför ser jag också till att ha tid för det.
På vardagarna blir det oftast på kvällen efter skola och arbete som det blir träning, ifall jag inte börjar lite senare på dagen i skola/arbete så då lägger jag in en träning från morgonen. Annars på helgarna blir det oftast från morgonen eftersom man ofta har annat inplanerat på dagen och kvällen.
Nu just följer jag ett träningsprogram som baserar sig på kondition och styrka som är ca 45min/pass, som jag försöker hinna med åtminstone 3 gånger i veckan och sen att vara ute och springa eller på powerwalk 1-2 gånger i veckan.
Man måste bara planera in träningen precis som man planerar in allt annat som arbete, tid för nära och kära, egentid osv.! :) Det man vill så hinner man med.

Inga kommentarer: