tisdag 22 november 2011

Något jag peppar mig själv med

09 – Något jag peppar mig själv med

Jaa hur jag peppar mig själv beror såklart lite på vad det är jag ska klara av för uppgift. Ifall jag måste peppa mig själv inför en svår tentamen så brukar jag tänka för mig själv strax innan jag börjar skriva ; jag tror, jag kan och jag vill.
Jag försöker alltid peppa mig själv genom att tänka att jag klarar det här och att jag måste tro på mig själv. Man gör sitt bästa och då kan man inte mera ifall man sedan inte lyckas, man måste också acceptera att misslyckas ibland.
Man måste ge sig själv lite egoboost, tro på dig själv, hoppas och älska dig själv.
Och ifall det är en uppgift som är under en lång tid så brukar jag ge mig själv lite morötter emellanåt som t.ex köpa nåt fint till mig själv. Det är också viktigt att lägga upp delmål så att man ser att man lyckas med små steg i gången som slutligen leder till det stora slutresultatet! :)
Tro på dig själv är det stora nyckelordet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! :) hur hinner du med all träning? Hur ser ditt träningsshema ut ungefär?