fredag 11 november 2011

02 - vardagslyx

(det var ren LYX att ha en jacuzzi i lägenheten som jag, Anne-lie och Sara hade i vår lägenhet vårt första Vasa-år! :) )



Idag ska jag berätta för er vad som är vardagslyx, för mig. Den var ganska knepig men jag kom fram till något iaf.
Jag är rätt lättroad och gillar enkla saker. Därför är vardagslyx för mig t.ex att fara på bio, fara ut och äta, se en bra film och dylikt. Men alla saker behöver absolut inte vara att åka någonstans, att ha en ledig eftermiddag och kväll, som man umgås med någon man tycker om och gör något trevligt tillsammans är ju såklart vardagslyx. Men verkligen lyx är det ju om man t.ex får färdiglagad GOD mat, bada badkar, man FÅR en överraskning eller en godispåse. Men vardagslyx kan också vara saker som att ha ett snabbt bredband, ha extra pengar så man kan shoppa sånt man inte egentligen behöver eller att få veta att man är ledig från skolan.. jaaa små saker kan göra vardagen lyxig! :)

Inga kommentarer: