onsdag 16 november 2011

05- Det här ska jag bli när jag blir stor

Då syftar jag iallafall på vad jag kommer att bli inom arbetslivet, så det är det jag kommer att skriva om nu.
Så ni som har missat vad jag studerar till så ska ni få veta det nu! :) Jag studerar i Vasa, i Yrkeshögskolan Novia till Socionom med inriktning på familjearbete. Jag har 1 år kvar av mina socionomstudier innan jag förhoppningsvis får min examen och får börja arbeta på riktigt! En socionom arbetar främst med det sociala, man kan arbeta med familjearbete, barn, äldre, missbrukare, funktionshindrade och ungdomar och jaa säkert några till, men ni förstår ungefär var jag kan arbeta! :) En socionom kan också bli föreståndare på en enhet, eller också starta eget.
I utbildningen har vi studier inom alla de ovannämnda områden men också mycket annat, som t.ex företagsamhet, specialpedagogik, allt om kommunen, språk, samspel och kommunikation och myyycket meeer..
Jag är verkligen nöjd över mitt val av utbildning och det är jätteintressant. Man märker verkligen hur man lär sig utan att veta om det, för nu tänker jag på ett helt annat sätt än förut, kanske vi kan kalla det, ett mognare sätt? :) Jag rekommenderar starkt socionom utbildningen till er alla som vill arbeta med människor! :)
Japp, det var ungefär det. :)

Inga kommentarer: