måndag 27 april 2015

Eat to grow they say

Så, nu har en vecka sedan tävlingen gått. Känns som evigheter sedan! Men det har varit en riktigt skön vecka! Jag har tränat vad jag velat, så det har blivit mina favorit övningar med fria vikter i gymmet, rätt tunga korta reps och 3-5 set per övning. Hade en sjuhelsikes träningsvärk efter Emilias och mitt benpass i fredags och har inte känt sån träningsvärk på länge. Beror troligtvis på att vi haft mycke högreps den senaste tiden och i fredags körde vi tungt 10-15 reps. 

Har njutit till fullt av all god mat som kommit i min väg, fredag-hela-veckan kan vi kalla det snällt. Det har blivit hamburgare, mammas pizza, taco och tortillas, pastarätter, brunch, rawfood-middag, en heeeeeelmassa choklad och några säckar godis från Makuuni, Ben&jerrys x 2, emilias och min oreocake, mammas äppelpaj... jaa man kan nog säga att jag tagit igen alla "missade" godsaker från de senaste månaderna. Men det har varit så gott och så skönt att få äta vad man vill.

I fredags blev jag, Emilia och Niina hembjuden till Lindas på raw-food middag. Väldigt gott och mättande! Till efterrätt hade hon gjort en maffig saftig morotskaka (och inte snålat på frostingen kan man säga :P ) och så hade jag och Emilia med oss en hel del godis som vi smaskade på mellan diskussioner om tävlingen, träning, framtiden och allt däremellan. En ybertrevlig kväll minsann! :) 


Min energi är hundra procentig nu efter all mat vilket känns så skönt, och kroppen har inte reagerat på något drastiskt sätt efter tävlingen. Självklart var jag rätt vätskefylld de första dagarna efter tävlingen men inte sådär obehagligt. Har inte heller fått sjuk mage vilket jag hade räknat med. Men märkte att godisgrisen som lever inom mig kliver fram så fort jag tillåter det. Har jag en gång börjat med ett godis får jag inget stopp innan jag har ätit tills jag mår halvt illa. Slutar lixom inte att trycka i mig fastän jag inte är snål längre, utan jag tror lixom att det är sista dagen i livet jag får äta godis när jag väl börjat, så det har spårat ur typ varje dag. Hade tänkt att jag inte skulle äta godis och glass varje dag, men så fort jag inte har nån som sagt "dethär schemat ska du gå efter" så ger jag så snabbt vika för mina cravings. Men har oxo känt att jag behövde få slippa tänka och hålla koll denhär veckan för att ladda de psykiska batterierna. 
Så idag har mitt nya kost och träningsschema kört igång och det är riktig skönt att få tillbaka rutinerna måste jag säga! Mycket och god mat finns på schemat och träningen ser kul och köttig ut. Nu ska här byggas bigger and better! :) 

Inga kommentarer: