söndag 12 april 2015

Min första semesterdag

Hello there ladies! Min första lediga semesterdag är här, och jag hade hoppats på att få starta den utvilad. Men har en sömnlös natt bakom mig, där jag luggit och vridit och vänt mig, tankar om allt från mat till, hur formen kommer vara nästa söndag, till vädret till dammråttorna under sängen.. 

Steg upp av tristess vid halv 8 och gjorde frukost till mig och Viktor. Efteråt storstädade vi precis hela huset så att jag inte ska behöva göra nåt sånt innan helsingfors-resan. Så vi har haft dammsugaren, golvmoppen, dammtrasan, disk och tvättmaskinen i full gång. Dammat mattor och sorterat bort vinterkläder. Nu är det skönt med ett skinande rent hem som doftar gott! 

Nu har jag en hop kycklingfileer och lax i ugn som sedan ska foodpreppas. Ikväll blir det posering med Emilia och därefter personalmöte med Jeppisgym crewet! :) 

Skulle någon sagt till mig för 3 år sedan att jag kommer bo i eget hus, har det färdig städat och mat i ugnen innan halv 11 på en söndag och dessutom vara en vecka från att ställa mig på en scen för att delta i Bikini fitness, skulle jag nog bara skrattat.
Igårkväll efter jobbet hade jag helkvällsmys med mamsen! Jag tog hem pizza från Mr.Bank till henne och Kaj, vi hade fotbad och skrubbade upp fötterna. Efteråt hade vi ansiktspeeling, ansiktsmask och handpeeling och avslutade sedan med fotmassage åt varandra medan vi kollade film. Blev helt möör i hela kroppen efteråt, en sånär skön utmattad känsla. Men nu är jag uppfräschad inför nästa helg! :) 

Inga kommentarer: