onsdag 22 april 2015

En "fri" vecka

Alltså.. denhär känslan att vakna upp och får tänka "jaha, vad vill jag äta idag?". En så märklig men underbar känsla haha. Denhär veckan går vi inte efter något kost eller träningsschema, vi fick lite vila från det innan vi kör igång igen från nästa vecka. Så jag tar verkligen tillvara att njuta av varje måltid och äta sånt som man saknat. Det betyder inte att jag äter taco till varje mål.. hehe men ni förstår, sådär man kan åka till svärisarna och faktiskt tacka ja till kvällssmöggisar med teet, ta något gott i munnen sådär mellan måltiderna bara för att man kan. Ja, jag tar verkligen vara på denhär veckan eftersom det sen blir strikt igen. 

Så hittills har mina frukostar bestått av smörgåsar med masssa pålägg, yoghurt och skyr med mysli och nötter, avocado, grape och ägg. Min traditionella morgongröt är ju god men jag trooor jag hinner käka den tillräckligt ändå sen när kostschemat kör igång ;) 

Har även njutit av (i sötväg) min paradis-konfektask (som nu är slut!), makuunipåsen, en Ben&Jerry glass, oreokaka och chilinötter.. det har varit en ganska SÅ mysig känsla att få krypa ner i soffan en vardagskväll, med en glass i ena handen å godis i den andra och kolla film! Har bara mått lite dåligt innan läggdags ;) men har inte haft känslan att jag samlat på mig massa vätska eller att magen inte klarat av allt socker och salt. Så det är ju tur! Och vilken energi man fått av all mat! man har speedat på och hälsat på folk, varit i jobb, tränat och har massor av energi över.. och så har jag sovit som en stock dehär nätterna, så skönt! 

Har tränat två styrkepass med emilia hittills efter tävlingen, och har enormt sjuka axlar och magmuskler som vi pressade skiten ur på gymmet. Idag ska jag flänga runt på vikterna och pressa bröst, vader och baklår! 
Och ikväll blir det utomhustalko hos mor och styvpappa. (haha de passar på att sätta in talko nu när jag har energi att hjälpa till ;P )

Inga kommentarer: