fredag 10 april 2015

Fredagsmyys

Åh härliga fredag! Denhär dagen har gått så fort samtidigt som det känns som det var evigheter sedan jag steg upp. 
Vaknade innan väckarklockan ringde och kände mig redo att ta dagen i kragen. Började med en kopp kaffe och gröt och packade sedan träningsväskan och jobbväskan. Drog sen till gymmet och körde igenom veckans sista styrkepass, rygg och biceps. VILKEN pump jag fick!! Heeelt sinnessjukt vilken pump jag får numera i speciellt axlarna och bicepsen. Så himla underbart att se musklerna sväller upp och ådrorna blir likt ett spindelnät längs armarna :D 

Åt sedan riskakor och jordnötssmör innan jag drog ner i salen och poserade en stund, och avslutade sedan med solariet innan uppskurningsdax i duschen. Sedan fick jag njuta av min riktiga frukost (har ju som sagt 2 mål gröt så himla bra att äta en portion innan träning och en efter, ger så bra energi!), därefter har jag befunnit mig på jobbet sedan 11:30 och är nu hemkommen. Ska släva i mig mitt nästsista mål för dagen framför serier, ris med kyckling och spenat- underbart hur vitt klibbrisk kan smaka så ljuvligt i munnen efter en lång dag! :) Inget mera på schema för denna dag och jag planerar att lägga mig relativt tidigt. 

Imorgon nalkas sista cardion för veckan innan jobb, dessutom SISTA jobbdagen innan tävlingen (betyder= ledig i 8 dagar, NÄR var jag ledig 8 dagar i streck sist?!? vääälbehövligt! :) ). 

Nästa vecka kör vi igång med Final week inför tävlingen, dock ska inte jag göra någon kolhydratstömning eller laddning eftersom jag inte ska gå ner mer i vikt och coachen ansåg vi inte behöver köra igenom någon tömning-laddning för min fysik. Så ska köra efter mitt vanliga kostschema åtminstone måndag till fredag. Vilket känns riktigt bra eftersom jag har god och mycket mat, så klagar inte! :) 
Dock ska jag nog dricka en helmassa vatten och salta lite extra, men det blir ju inga problem. Tycker ändå det hade varit roligt att få göra en tömning och laddning bara för att se vad som händer med kroppen. Men jag litar fullständigt på mina coacher och vet att dom vet vad som är bäst. Dessutom är det superbra eftersom Emilia inte heller ska köra igenom tömningen-laddningen, och vi kommer ju umgås troligtvis från morgon till kväll hela nästa vecka, så då är det ju skönt att vi båda har samma riktlinje! :) Ser SÅ framemot veckan som kommer, massa roligt inbokat varje dag!! 

Njut av kvällen trogna läsare! 

Inga kommentarer: