söndag 5 april 2015

Påskhelgen

Hej på er! Ska summera lite helgens händelser eftersom jag inte hunnit blogga förrän nu. 
I fredags var jag ledig från jobbet, så då startade jag morgonen med morgoncardio och styrketräning av ryggen med Emilia. Efteråt kom Emilia, Niina, Linda och Jenny till mitt på påskmys. Jag dukade lite påskfint men behövde inte sätta mycke tid på att förbereda något att bjuda på (kaffe och tuggummi hehe) eftersom alla hade sina egna matlådor med ;) Vi satt och pratade i flera timmar om tävlingen, dieten, träningen och det allmänna måendet. Så behövligt och så kul att få diskutera sånt som andra vet exakt vad man pratar om! 

Senare fick vi Viktors föräldrar hit på besök och resten av kvällen blev det bara soffmys och film (dock riktigt värdelös film.. nån med ett bra filmtips?) med Viktor.


Igår åkte jag till gymmet efter frukosten och fixade lite bränna i solariet, poserade och körde sedan igenom veckans sista träningspass. Poseringen och träningen gick så bra! Hade bra energi och motivation! Så en nöjd tjej körde sedan till mammas & Kajs och fyllde på energin med påskmat (veckans refeedmeal). De hade rökt lax, stekt kycklingfileer med soltorkade tomater och spenat, grekisk sallad, rotfrukter och annat gott. Smakade underbart! 
Efteråt var det bara att ladda krafterna för kvällsjobb från 16-23.30. Supermycket folk vid restaurangen så när skiftet var slut var jag likaså. Kom hem och åt min sista matlåda vid tolvtiden och gick sedan och lade mig. Somnade på momangen kan man lätt säga.

Dock vaknade jag heeelt utmattad imårse, skulle ha kunnat sova i tio timmar till... men steg upp, åt frukost och gjorde mig i ordning för arbetet, dock en lugnare dag på jobbet idag. 

Om en stund tror jag att jag ska dra till min mormor & morfar och se hur de har det, och mer en så tror jag inte att jag sätta på mitt schema för denhär veckan! 

Med andra ord en riktigt bra påsk trots att helgen gått i jobbets tecken och jag inte ätit någon choklad eller varit på någon större händelse. Men skönt så. Nu blickar vi framåt för kommande vecka! 1 vecka kvar på det vanliga schemat innan the final week is here! Hääärrrrrlittttt! :D

Inga kommentarer: